فوبیاهای مشهور/ ۱۰ ترس بزرگ انسانها

ترس های غیرمنطقی امافراگیر

کد خبر : 51610
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 7:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، دراین مطلب سعی می شود ۱۰ ترس (فوبیا) مشهور در سال ۲۰۱۷ را به شما معرفی کنیم . انسانهای زیادی هستند که ترس ها یا وسواس های عجیبی دارند و یا شاید هم معقول (البته از نظرخودشان) که خودشان هم نمی دانند چرا این احساس ویا ترس دارند . در ادامه شما حتما از فوبیاهای گوناگون شگفت زده خواهید شد .

 

 Fear of Holes Phobia - Trypophobia

۱۰- Trypophobia  =  The fear of holes  ( ترس ازسوراخ )  

عصبانیت بیولوژیکی و ترس های شناخته شده فرهنگی علل اولیه تریوفوبیا هستند که ترس شدید و غیر منطقی از حفره ها است. در حالی که این ترس ممکن است برای افراد عادی غیر منطقی به نظر برسد، تنها دیدن یا فکرکردن به سوراخ ها می تواند یک حمله ترسناک را در Trypophobe ایجاد کند. در نتیجه، فرد از اشیایی مانند مرجان، اسفنج، پوست، گوشت، لانه زنبور خشک و تقریبا همه چیز را که دارای سوراخ روی آن است اجتناب می کند . سوراخ ها به به او حس انزجار و ناخوشایندی می دهد

Fear of Flying Phobia - Aerophobia

۹-   The fear of flying =  Aerophobia   (ترس از پرواز)

ترس  از  پرواز که حدود ۶.۵ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. این فوبیا معمولا با ترس های دیگر شامل آگورافوبیا (ترس از ناتوانی در فرار) و کلاستروفوبیا (ترس از فضاهای کوچک و محدود) همراه است. طبیعتا این ترس بر زندگی حرفه ای و شخصی فرد تاثیر می گذارد، زیرا سفر هوایی تقریبا غیرممکن است.

Fear of Germs Phobia - Mysophobia

 

۸-  Mysophobia  =  The fear of germs  (ترس از وجود میکروب)

 

ترس بیش از حد میکروب ها که اغلب با اختلال وسواسی اجباری (OCD) مرتبط است. بسیاری از افراد مبتلا به OCD و همچنین Mysophobia رنج می برند، به همین علت ممکن است در حمام بیش از اندازه بمانند . میشوفوبیا ممکن است منجر به عوارض متعددی شود زیرا فرد به شدت از هر نوع موقعیت اجتماعی جلوگیری می کند. جداسازی علامت رایج این ترس است. این وضعیت همچنین ممکن است باعث ترس های دیگر مانند آگورافوبیا و همچنین اختلالات اضطرابی دیگرشود 

         Fear of Small Spaces Phobia - Claustrophobia                                                                                    

  1. Claustrophobia The fear of small spaces =       (ترس از محیط های کوچک)

تقریبا ۵ تا ۷ درصد از جمعیت جهان شناخته شده است از Claustrophobia رنج می برند – ترس از فضاهای کوچک یا محدود. این ترس و اضطراب عمدتا مربوط به ترس خفگی یا ترس از محدودیت است.این فوبیا توسط کارشناسان و دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته است، هر چند که واقعیت غم انگیز این است که تنها ۲٪ از بیماران دچار درمان می شوند. Claustrophobia اغلب با Cleithrophobia اشتباه گرفته می شود که ترس شدید به دام افتاده است.

 Fear of Thunder and Lightning Phobia - Astraphobia

  1. The fear of thunder and lightning = Astraphobia (ترس از عوامل طبیعی)

طوفان یک رخداد رایج در بسیاری از نقاط جهان و برای یک فرد افراطی می تواند کاملا ناتوان کننده باشد. اکثر بیماران Astraphobia کودکان هستند، هرچند ممکن است ترس و وحشت در بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند. آسترابوبیا، که به نام Brontophobia نامیده می شود، حدود ۲ درصد از آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار می دهد. خوشبختانه، این فوبیا بسیار قابل درمان با بسیاری از گزینه های درمان است

 

 Fear of Dogs Phobia - Cynophobia

  1. The fear of dogs = Cynophobia  (ترس ازسگ)

ترس شدید از سگ ها، یکی از شایع ترین ترس های حیوانات در سراسر جهان است. تقریبا ۳۶٪ مبتلایان در معرض سندرم متابولیسم هستند و اکثر آنها نیز از گربه ها می ترسند تقریبا ۷۵٪ انها زن هستند، گرچه این ترس در مردان هم زیاد است. این وضعیت معمولا در دوران کودکی شروع می شود، اما بسیاری از بیماران نیز شناخته شده اند که این ترس را در بزرگسالان هم دارند.

 

 Fear of Open or Crowded Spaces Phobia - Agoraphobia

 

  1. Agoraphobia = The fear of open or crowded spaces (ترس ازفضای باز)

تقریبا ۲ نفراز هر ۱۰۰ آمریکایی از Agoraphobia، ترس از فضاهای باز یا شلوغ رنج می برند. این  وضعیتی است که به فرد اجازه  بازدید از مراکز، بازار، تئاتر و دیگر مناطق شلوغ و همچنین زمینه های باز را نمی دهد. فرد احساس وحشت شدیدی را در ذهن خود دارد (که احساس می کند فرار از آن دشوار است). بیماران احساس تنهایی شدیدی دارن و افسردگی یک نشانه مشترک از این ترس است

 

 Fear of Heights Phobia - Acrophobia

  1. Acrophobia = The fear of heights (ترس ازارتفاع)

ترس غیرمنطقی از ارتفاعات یا ترس از سقوط است (حتی زمانی که شخص واقعا بالا نیست). این یک حس خاص است که باعث می شود افراد مبتلا به این حالت بسیار هیجان زده و یا در وضعیت ناخوشایند باشند که می تواند در رشد او در جامعه موثر باشد. در موارد شدید Acrophobia، ممکن است یک حمله تهاجمی ایجاد شود حتی زمانی که فرد مبتلا بخواهد از یک صندلی بالا برود . تقریبا ۱۰٪ از مردم در ایالات متحده شناخته شده اند از Acrophobia رنج می برند.

 Fear of Snakes Phobia - Ophidiophobia

 

  1. Ophidiophobia = The fear of snakes (ترس از مار)

ترس از مارها و یا افیو فوبیایی دومین شایع ترین زوفوبیا (درست پس از فوبیایی شماره ۱ در این لیست) است که حدود یک سوم از جمعیت انسانی بالغ را تحت تاثیر قرار می دهد. مانند ترس و وحشت ذکر شده در زیر، ترس از مار نیز دارای ریشه های تکاملی است. تا حدودی، ترس از مارهای سمی نیز برای زنده ماندن ضروری است. افیوفوبیا شدید می تواند بر زندگی یک فرد تأثیر بگذارد، زیرا می خواهد از پیاده روی، کمپینگ و فعالیت های مربوطه اجتناب کند یا حتی ممکن است از مارها و سایر خزندگان نیز ترس داشته باشد.

 Fear of Spiders Phobia - Arachnophobia

 

 

  1. Arachnophobia = The fear of spiders (ترس ازعنکبوت )

. این یکی از شایع ترین ترس های حیوانات در سراسر جهان است. علت هراس اغلب به لحاظ تکاملی معنی دارد که برخی از گونه های عنکبوت ها مرگبار هستند و واکنش طبیعی انسان برای زنده ماندن است. با این حال، Arachnophobes تمایل به رفتن از محیط را دارند و طول می کشد تا اطمینان حاصل شود که محیط اطراف آنها را از عنکبوت آزاد می کند، و اغلب موجب خجالت فراوانی می شود.

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.