فقط ۱۰ درصد آمریکایی‌ها میوه و سبزیجات می‌خورند

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا حکایت از آن دارد که اکثر مردم این کشور از میوه و سبزیجات استفاده نمی‌کنند.

کد خبر : 45521
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 7:26

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا حکایت از آن دارد که اکثر مردم این کشور از میوه و سبزیجات استفاده نمی‌کنند.

گزارش جدید این مرکز نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند به اندازه کافی میوه و سبزیجات بخورند و حداقل بیش از ۲۹۰ میلیون نفر از آنها با کمبود ویتامین‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات مواجه هستند.

به گفته کارشناسان بهداشتی، حذف میوه و سبزیجات از برنامه غذایی روزمره خطر ابتلا به دیابت، انواع سرطان و بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و این درحالیست که کمتر از یک نفر در هر ۱۰ آمریکایی، میوه و سبزیجات را به اندازه کافی مصرف می‌کند.

سونگ هی لی کوان، مدیر بخش تغذیه سی دی سی می‌گوید: «علت افزایش بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها در میان مردم ایالات متحده آمریکا و شیوع عجیب چاقی در بین آنها نشأت گرفته از رژیم غذایی ناسالم رایج در بین آنها است».

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده، بیش از ۸۵ درصد مردم ایالت‌های واشنگتن دی سی و آلاسکا نیز از مصرف میوه و سبزیجات بازمانده‌اند.

بسیاری از محققان بهداشت عمومی با تأیید گفته‌های مدیر بخش تغذیه سی دی سی معتقدند، دلیل افزایش روند صعودی میزان مرگ و میر، مرگ زودرس، بیماری‎های قلبی و چاقی در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با کشورهایی که از رژیم غذایی مدیترانه پیروی می‌کنند، تنها دنبال کردن یک رژیم غذایی ناسالم است.

بر اساس نتایج بدست آمده از انجمن سرطان آمریکا، مصرف هیچ ماده غذایی نمی‌تواند فرد را در مقابل سرطان مصون نگه دارد، اما رژیم‌های غذایی که سرشار از میوه‌ها و سبزیجات هستند، می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

دکتر مور در این باره می گوید: «وجود آنتی اکسیدان‌هایی نظیر «ویتامین E»، «ویتامین C» و «کارتوئین‌ها» احتمال دارد خطر ابتلا به سرطان را با محافظت از سلول‌ها کاهش دهد».

 


 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.