فقط ۶ درصد ژاپنی‌ها کیشیدا را مناسب نخست‌وزیری می‌دانند

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط تلویزیون ژاپنی TBS، تنها ۶ درصد از ژاپنی‌های مورد بررسی معتقدند که نخست وزیر فومیو کیشیدا برای این سمت مناسب است.

کد خبر : 235405
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 7:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، از شرکت کنندگان در این نظرسنجی سوال شد که به نظر آنها کدام یک از سیاستمداران برای پست نخست وزیری مناسب‌تر است. ۱۹ درصد از پاسخ‌دهندگان تارو کونو، وزیر خارجه سابق، که در حال حاضر به عنوان وزیر امور دیجیتال خدمت می‌کند و رقیب کیشیدا در انتخابات رهبری حزب لیبرال دموکرات ۲۰۲۱  را نام بردند و ۱۱ درصد شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع پیشین که دو بار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ نامزد نخست‌وزیری شد.

این نظرسنجی نشان داد که سلف “کیشیدا”، یوشیهیده سوگا، ۷ درصد از رضایت عمومی را دریافت کرد. در اکتبر ۲۰۲۱، کیشیدا جانشین سوگا شد، که پس از تنها یک سال از سمت خود کناره‌گیری کرد و در میان محبوبیت کم سابقه عمومی به دلیل مدیریت ناکارآمد دولت با همه‌گیری کووید-۱۹ و نرخ آهسته واکسیناسیون مرتبط با عرضه محدود داروهای خارجی، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

نظرسنجی دیگری از TBS نشان داد که نرخ حمایت از کابینه کیشیدا در ماه دسامبر به ۳۴.۲ درصد کاهش یافت، در حالی که رتبه مخالفت به رکورد ۶۱.۹ درصد افزایش یافت.

دولت کیشیدا به دلیل افزایش تورم و عدم اقدام کافی برای قطع روابط با یک فرقه جنجالی کره جنوبی که وزیر اقتصاد وی را مجبور به کناره‌گیری در پایان اکتبر کرد، مورد انتقاد رأی دهندگان قرار گرفته است.

در اواسط نوامبر، نخست وزیر ژاپن همچنین یاسوهیرو هاناشی، وزیر دادگستری را به دلیل اظهارات جنجالی وی در مورد وظایف مربوط به امضای احکام اعدام، برکنار کرد، که باعث انتقاد در میان احزاب مخالف ژاپن شد. در همان زمان، وزیر امور داخلی و ارتباطات مینورو ترادا به دلیل رسوایی مربوط به بودجه استعفا داد. بر اساس این نظرسنجی، بیش از ۷۷ درصد از ژاپنی ها معتقدند که مسئولیت پرسنل شکست خورده دولت با کیشیدا است.

این نظرسنجی بین ۱۲۲۷ بزرگسال ژاپنی در ۳ تا ۴ دسامبر انجام شد.

 


 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.