فساد اخیر واردات چای مورد رصد مسئولان قضایی و اجرایی بود

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اعلام کشف فساد دیگری در کشور که از مدت‌ها قبل مورد رصد مسئولان قضایی و اجرایی بود، به حق خاطر عزیز مردم را مکدر کرد.

کد خبر : 1082601
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 8:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به گرامی داشت هفته دانشجو اظهار کرد: هر ساله ایام ۱۶ آذرماه یادآوری جانفشانی‌ها و بیداری عمیق جنبش دانشجویی و دانشجویان فداکار ما در برابر خوی استکباری بوده است.

وی افزود:  جنبش دانشجویی، حرکت تعالی بخش است.

ستایشی تصریح کرد: قوه قضاییه آماده است تا مطالبات و انتقادات دانشجویی را با گوش جان بشنود و برای حل مسایل کشور از این ظرفیت کشور استفاده کند.‌

وی با اشاره به مبارزه با فساد گفت: متاسفانه خبری را اخیرا داشتیم و اعلام کشف فساد دیگری در کشور که از مدت‌ها قبل مورد رصد مسئولان قضایی و اجرایی بود، به حق خاطر عزیز مردم را مکدر کرد. گرچه این فساد توسط شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفت ولی مشخص شد همکاری های مختلفی در بخش های ذی مدخل شده تا ارز و منابع ملی به آن تخصیص بیابد و پس از بررسی‌ها مشخص شد ارز تخصیص یافته نه تنها در محل خود صرف نشده بلکه موجبات فساد را ایجاد کرده است.

وی افزود: قوه قضاییه با پیگیری های موجدانه و همه جانبه ضدفساد خود به محض کشف سرنخ های فساد وارد شده، این روند را تا انتها و بدون هرگونه تسامح اقدام کند. اراده دستگاه قضایی آن است که امر پیشگیری و مقابله با فساد را همزمان دنبال کند و اجازه ندهیم این پرونده مهم و ملی خدایی نکرده دچار اطاله رسیدگی شود.

وی ادامه داد: اهتمام قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های ذی مدخل نسبت به کشف و ادامه یافتن آن امری مطلوب است. نسبت به قصور و تقصیر و ترک فعل همه دستگاه‌ها ورود می کنیم. در این پرونده برخی مدیران و افراد ذی ربط با قرار صادره در بازداشتند و برخی با تامین‌های مناسب آزادند و تحقیقات ادامه دارد. به محض تکمیل تحقیقات و شرایط قانونی برای اطلاع رسانی، اطلاعات واصله را به آگاهی مردم می‌رسانیم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه سال گذشته شاهد برگزاری آزمون سردفتری بودیم و بیش از ۹۵۰۰ پذیرفته شدند ولی در ابلاغ سردفتری آنها تاخیر شده،  چند نفر تاکنون ابلاغ سردفتری گرفته اند و چرا ابلاغ همه آنها بدستشان نرسیده است؟ گفت: فرآیند رسیدگی به این موضوع موسع است و باید دقیق به مطالب رسیدگی شود. در اجرای ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار آزمون سردفتری در ۲۸ آذرماه سال گذشته برگزار شد. نتایج آزمون سردفتری ۲۳ اسفند سال گذشته به سازمان ثبت منعکس شد. پس از آن اعلام شد  تا نسبت به بارگذاری مدارک لازم اقدام کنند.

وی افزود: به موازات آن سازمان ثبت طی نامه ای در ۹ فروردین امسال از مراجع ذی صلاح استعلام کرد و پس از آن نتیجه بررسی صلاحیت ۲۲۵ نفر از ۳۱ خرداد امسال واصل شد و بررسی صلاحیت بقیه داوطلبان در بازه زمانی از تاریخ اولین مرحله تاکنون اعلام شده است. تاکنون نتیجه بررسی ۹۲۹۷ نفر اعلام شده که از این تعداد  ۸۸۰۷ نفر تایید صلاحیت و ۱۶۰ نفر صلاحیتشان احراز نشده است.‌ ۱۰۵ نفر نیز انصراف و از انتصاب به سردفتری منصرف شدند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: با توجه به اینکه بارگذاری مدارک باید از طریق سایت ثبت انجام شود ولی بدلیل سنتی بودن فرآیند ابلاغ در گذشته انجام آن مستلزم زیرساخت‌ها و سکوهای دیجیتال بود  که زیرساخت‌های لازم توسط معاونت توسعه بر روی سامانه ثبت من متصل و ایجاد شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با توجه به اینکه درگاه مجوزها ۳۰ روز مهلت برای ابلاغ کرده بود ولی فرایند آن میسر نبود اما ۱۷ اردیبهشت امسال  تقاضای افزایش مهلت ۱۸۰ روز را کردند که نهایتا با ۹۰ روز موافقت شد.

وی افزود: ۲۳ خرداد امسال این  امکان فراهم شد که  داوطلبین به درگاه مذکور جهت بارگذاری مدارک اقدام کنند ولی پس از آن با کد مالیاتی مواجه شدند و کد مالیاتی برای کسانی که کار می‌کنند و سردفترند است،  در صورتی که این افراد هنوز سردفتر نیستند که این مدارک را بارگذاری کنند.

وی افزود: پس از آن   در  تیر امسال امکان بارگذاری مدارک لازم جهت صدور سردفتری فراهم شد  و تاکنون ۵ هزار و ۶۳۱ نفر به درگاه ملی مراجعه کردند و نسبت  به بارگذاری مدارک اقدام کردند.  نهایتا مدارک ۳۹۴۴ تایید شد و  ۱۶۸۷ مدارکشان نقص داشته که از طریق پیامک ابلاغ شد.  جلسات مصاحبه عملی پذیرفته شدگان در ۳۱ استان انجام شد و  ۱۸۸۰ نفر اختبار دادند  و ۱۱۰ نفر با امتیاز بالا و بدون کارآموزی قبول شدند. ۳۸۶۹ نفر تاکنون نسبت به  بارگذاری مدارکشان به درگاه مجوزها اقدام  نکردند که باید اقدام کنند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.