فرق پیاز سفید، قرمز و زرد چیست؟

موارد استفاده پیاز‌های رنگی متفاوت است اما آشپزها هر نوع پیاز را در پخت غذای خود استفاده نمی‌کنند.

کد خبر : 48138
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1396 - 20:50

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین “، در دنیا سه نوع پیاز سفید، قرمز و زرد شناخته شده است که هر کدام از آن‌ها دارای خواص گوناگون بوده و در صنعت آشپزی هر کدام کاربرد جداگانه‌ای در طبخ غذاهای دارند.

پیاز زرد

پیاز زرد پیازی همه منظوره است و در طبخ گوشت، سوپ، خورش طعم و عطر بسیار خوبی ایجاد می‌کند. پیاز زرد پوششی به رنگ زرد-قهوه‌ای در بیرون دارد و خود به رنگ سفید است. پیاز سفید رنگ گوگرد بیشتری دارد و به هنگام خورد کردن این پیازها، اشک بسیاری خواهید ریخت. از این رو مصرف خام پیاز زرد با میزان بالای گوگرد و عطر و طعم تند، خوشایند نیست.

پیاز سفید

این نوع پیاز را می توان از روی پوست سرتاسر سفید و روشن‌تر از پیاز زرد، شناخت. طعم آن‌ها ملایم‌تر از نوع زرد است و معمولا در غذاهای مکزیکی استفاده می‌شوند. می‌توان از پیاز سفید به جای پیاز زرد استفاده کرد.

پیاز قرمز

این نوع از پیاز معمولا در بشقاب‌های خام استفاده می‌شود از این رو، عمدتا به عنوان بخشی از سالاد و ساندویچ به چشم می‌خورند. پیازهای قرمز به طعم ملایم و شیرین معروف‌اند و رنگ قرمز آن‌ها هنگام پخت از بین می‌رود.

پیازهای قرمز رنگ به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند، معمولا در پخت‌و‌پز استفاده نمی‌شوند.

 چگونه پیاز خوب بخریم؟

به هنگام خرید پیاز باید به نکات بسیاری توجه کنید. پیازی را انتخاب کنید که لایه بیرونی آن خشک و شکننده است و عطر و بوی خفیفی دارد. پیازهایی که داری نواحی نرم و لکه‌دارند، را نخرید و پس از خرید، در جای خنک و تاریک نگهداری کنید و بد نیست بدانید با نگهداری پیاز در یخچال عطر آن از بین خواهد رفت.

گفتنی است؛ پیاز از هرنوعی که باشد، فواید شگفت‌انگیزی برای سلامت عمومی بدن دارد. بهتر است به طور منظم از آن در رژیم غذایی استفاده کنید.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.