فرجام پرونده مرگ مشکوک جوانی در آتش / مرد خیاط، نیمه شب کشته شد

بازپرس وکارآگاهان جنایی تهران سرگرم تحقیق درباره قتل مرد خیاطی هستند که جسدش در حیاط خانه‌ای سه طبقه پیداشده است.

کد خبر : 58292
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1396 - 9:32

 

 پایگاه خبری “ججین” 

قاتل تبر به دست اعدام شد

قاتل تبر به دست که روز روشن با حمله به مرد جوانی در شیراز، او را در برابر دیدگان خانواده‌اش از پا درآورده بود، به دار مجازات آویخته شد.
براساس اعلام روابط عمومی دادگستری استان فارس، این حکم صبح یکشنبه با حضور اولیای دم و وکلای طرفین در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد. «حسین» عامل اصلی جنایت، مرداد سال ۹۵ با همدستی دو پسر جوان دیگر برای قدرتنمایی، با تبر مرد بیگناهی را در نزاعی خیابانی به قتل رساند و متواری شد. پس از انتشار تصاویر جنایت در شبکه‌های مجازی تحقیقات درباره این پرونده آغاز شد و با دستگیری هر سه متهم، پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس انتقال یافت. قضات پس از بررسی شواهد و مدارک پرونده، متهم اصلی(حسین-خ) را به قصاص محکوم کردند و دو همدستش با حبس‌های بلندمدت روانه زندان شدند. با تأیید احکام در دیوان عالی کشور، حکم متهم اصلی ملقب به «قاتل تبر به دست» پس از صدور مجوز اجرای حکم توسط ریاست قوه قضائیه و با نظارت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.

مرد خیاط، نیمه شب کشته شد

بازپرس وکارآگاهان جنایی تهران سرگرم تحقیق درباره قتل مرد خیاطی هستند که جسدش در حیاط خانه‌ای سه طبقه پیداشده است.
دقایقی از بامداد یکشنبه -دیروز- گذشته بود که مردی با مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه تماس گرفت و از جنایتی در حیاط خانه‌اش خبر داد. به‌دنبال اعلام این خبر بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق راهی محل شدند.آنها نیمه‌های شب با حضور در حیاط ساختمان قدیمی در محله مشیریه، با جسد مرد ۳۹ ساله افغان روبه‌روشدند که از ناحیه گردن هدف ضربات مرگبار چاقو قرار گرفته بود.
کارآگاهان در گام نخست به سراغ مرد جوانی رفتند که پلیس را از جنایت باخبر کرده بود.او گفت: «ساعاتی قبل همراه خانواده‌ام برای میهمانی بیرون رفتیم و ساعت ۳۰ دقیقه بامداد که به خانه برگشتیم با جسد مرد خیاط داخل حیاط خانه مواجه شدیم. قربانی مرد افغانی بود که داخل اتاقکی در ساختمان ما زندگی می‌کرد و مخارج زندگی‌اش را با خیاطی تأمین می‌کرد.»
در ادامه بررسی‌ها وتحقیق ازساکنان ساختمان مشخص شد اهالی ساختمان متوجه درگیری نشده وفرد یا افراد غریبه‌ای را هم ندیده بودند.بنابراین به دستور بازپرس «دشتبان» از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، جسد مرد افغان به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات تخصصی برای کشف رازجنایت به کارآگاهان جنایی پلیس تهران سپرده شد.

کشف جسد پسرجوان درپاتوق شبانه

بازپرس وکارآگاهان جنایی پایتخت، رازگشایی از قتل پسر جوانی که جسد سوخته‌اش در گودالی نزدیکی پاتوق معتادان کشف شده بود را دردستورکارقراردادند.
بامداد دیروز مأموران کلانتری ۱۸۱ عوارضی تهران-کرج، در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت، ازکشف جسد پسر جوانی در یک گودال حوالی پارک چیتگرخبردادند.
به دنبال اعلام این خبر، بازپرس وتیم جنایی راهی محل شده و با جسد سوخته پسر جوان داخل گودال مواجه شدند. شخصی که جسد را پیدا کرده بود دوست حسام –قربانی- بود. او گفت: «اینجا پاتوق ماست و گاهی اوقات شب‌ها دور هم جمع می‌شویم و آتش روشن می‌کنیم. صحبت می‌کنیم، داخل آتش سیب زمینی می‌اندازیم و وقت‌مان را سپری می‌کنیم. امشب هم با حسام قرار داشتم. اما وقتی به محل قرارمان که پاتوقمان بود آمدم از حسام خبری نبود. چند دقیقه‌ای منتظر ماندم و وقتی انتظار را بی‌فایده دیدم با تلفن همراهش تماس گرفتم. اما پاسخ نمی‌داد. درحال قدم زدن بودم که ناگهان با جسد سوخته او داخل گودال مواجه شدم.»
پس ازتحقیقات مقدماتی در محل حادثه، جسد برای کشف علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد. بازپرس جنایی نیز دستور شناسایی عامل یا عاملان جنایت و دستگیری او را صادر کرد.

فرجام پرونده مرگ مشکوک جوانی در آتش

پرونده مرد جوانی که ۵ سال قبل در آتش‌سوزی عمدی آپارتمانی مسکونی کشته شده بود، پس از بی‌نتیجه ماندن تحقیقات پلیسی، با پرداخت دیه از بیت المال بسته شد. رسیدگی به این پرونده از سال ۹۱ و پس از اعلام مرگ مشکوک مرد جوانی در آتش‌سوزی آپارتمانی مسکونی آغاز شد. کارشناسان آتش‌نشانی پس از بررسی آپارتمان دریافتند ماجرای آتش‌سوزی عمدی بوده است و مقتول هم در اثر استنشاق گاز منوکسید کربن در خواب به کام مرگ رفته است.
از آنجا که کارآگاهان جنایی پس از تحقیقات گسترده نتوانستند ردپای قاتل را کشف کنند و تحقیقات پرونده در این باره به بن‌بست رسید، صبح دیروز اولیای دم با حضور در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده، خواستار پرداخت دیه از طریق صندوق بیت المال شدند. قضات نیز پس از بررسی محتوای پرونده و مدارک موجود موافقت خود را با درخواست اولیای دم اعلام کردند.

 

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.