فرانسه برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک ایران اقدام جدی کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تعرض عده ای معاند وابسته به گروهک های تروریستی به سفارت ایران در پاریس گفت: لازم است فرانسه نسبت به حفاظت از کلیه اماکن دیپلماتیک ایران در آن کشور تمهیدات و اقدامات جدی و لازم به عمل آورد.

کد خبر : 85360
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1397 - 10:11

 

به گزارش پایگاه خبری “ججیناز مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تعرض به سفارت کشورمان در پاریس، با تایید این خبر اظهار داشت: بعد از ظهر روز گذشته – جمعه – تعداد اندکی از افراد معاند ضد ایرانی قصد تعرض و آسیب رساندن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس را داشتند.
وی با بیان این که این افراد موفق به این کار نشده و نتوانستند به داخل ساختمان سفارت وارد شوند اما با پرتاب اشیایی به سمت ساختمان سفارت، خساراتی به آن وارد کردند، افزود: متاسفانه به رغم انتظار طبیعی که از پلیس فرانسه وجود داشت آنان هنگام حضور این مهاجمین که از وابستگان یک گروهک تروریستی بودند، بموقع در محل حاضر نبودند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: موضوع تهاجم این گروه و عدم حضور بهنگام پلیس فرانسه، تحت بررسی و پیگیری است.
قاسمی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های متعدد و حضور نیروهای ذیربط، تعدادی از مهاجمین توسط پلیس دستگیر شدند که خواستار محاکمه و مجازات آنها و اعلام نتیجه از سوی مقامات ذیصلاح هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال بار دیگر یادآوری کرد: تامین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان می باشد و لازم است نسبت به حفاظت و صیانت از کلیه اماکن دیپلماتیک ایران در فرانسه، تمهیدات و اقدامات جدی و لازم به عمل آورند.

 

 

 

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.