غلظت ذرات معلق در سیستان به ۳۹برابر حد مجاز رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توفان همراه با گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستانهای شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون (منطقه سیستان) را صبح امروز دوشنبه به بیش از ۳۹ برابر حد مجاز و افزون بر ۱۰ برابر حالت خطرناک رساند.

کد خبر : 76619
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 6:17

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، مرتضی فرجی  حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به پنج هزار و ۹۲۹ میکرو گرم بر متر مکعب رسیده است.
وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی را در شهرستان های زهک و زابل به ترتیب به ۱۰۰ و ۴۰۰ متر کاهش داد.
وی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان تا پایان هفته تداوم دارد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای نوار شرقی (میرجاوه تا سراوان) و غربی (شوره گز تا فنوج) نیز در این مدت علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.
استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۱۸ ساله و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان و گرد و غبار روبروست که سبب کاهش دید شده و آلودگی هوا را به بیش از ۲۰ برابر حد استاندارد می رساند.
خشکی تالاب بین المللی هامون در شمال سیستان و بلوچستان و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.