روشهای غلبه بر فکر و خیال

.تحقیقات نشان داده حتی وقتی افراد را به مدت هشت دقیقه با فکرهای مثبت و سازنده مشغول کرده‌اند و به این شکل حواسشان را از عالم فکر و خیال دور ساخته اند، تاثیر بسیار فوق العاده ای بر جای می گذارد و چرخه افکار تکراری را در هم می شکند.

کد خبر : 45251
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 2:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، یکی از ساده ترین و البته مهم‌ترین شیوه‌ها برای رها کردن خود از بند فکر و خیال شدید این است که ذهنمان و فکرمان را متوجه چیزهای خوب و خوشایند بکنیم و در نتیجه به ذهن خود استراحت بدهیم. بسیاری از افراد در طول زندگی خود با ناهنجاری و ناملایمات زیادی مواجه می شوند. این افراد بسته به توان و ظرفیت روح و جسم خود در بسیاری از اوقات این ضربه‌ها را رد کرده و پشت سر می گذارند، اما عوارض آن ضربه‌ها گاه تا پایان عمر با آنها همراه است. یکی از عوارض بسیار مهم این ناملایمات، ایجاد فکر و خیال شدید نسبت به همه چیز است. ناگفته نماند که بعضی اوقات این فکر و خیال‌ها ناشی از ویژگی های شخصیتی افراد است که ممکن است از کودکی با آنها همراه باشد و اصلا نتیجه ناملایمات زندگی نباشد.شیوه های متعددی برای غلبه بر فکر وخیال شدید وجود دارد. البته رها شدن از بند فکر و خیال شدید کار دشواری است.با وجود تارهای محکمی که فکر و خیال‌ها به دورمان می پیچند و ما را گرفتار می کنند، باید به خودمان کمک کنیم.

اگر نمی خواهیم این فکر و خیال های شدید و وحشتناک روح ما را فرسوده کنند، باید خودمان را از بند آنها رها کنیم که البته این کار ساده ای نیست.یکی از ساده ترین و البته مهم‌ترین شیوه‌ها برای رها کردن خود از بند فکر و خیال شدید این است که ذهنمان و فکرمان را متوجه چیزهای خوب و خوشایند بکنیم و در نتیجه به ذهن خود استراحت بدهیم.تحقیقات نشان داده حتی وقتی افراد را به مدت هشت دقیقه با فکرهای مثبت و سازنده مشغول کرده‌اند و به این شکل حواسشان را از عالم فکر و خیال دور ساخته اند، تاثیر بسیار فوق العاده ای بر جای می گذارد و چرخه افکار تکراری را در هم می شکند. اگر چه پرت کردن حواس افراد به صورت مثبت و خوشایند موجب می شود دستکم برای مدت کوتاهی از شر خلق و خوی منفی و فکر و خیال شدید رها شوند و تسکین بیابند، اما در مجموع به وسیله تقویت و افزایش توانایی افراد در زمینه حل مشکلاتی که به فکر و خیالشان منجر شده زمینه مناسبی برای آرامش خاطر درازمدت فراهم می شود.

 

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.