سفر به مریخ ایران

در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهر دامغان تا «تپه های مریخی» بی تامل، دردهای رفته بر بیابان سرزمینت را هم حس می کنی چرا که در روزگاران دور بیابان های مرکزی ایران دریایی بود به نام ‘تیتس ‘ که امروز رنجور و پریشان و تفتیده در گرمای سوزان فتاده و گاهی حتی دهان می گشاید می خواهد مردمانش را ببلعد.

کد خبر : 43388
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1397 - 6:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، حرکت مان با سلام خورشید به زمین از جاده جنوبی شهر دامغان به سمت اصفهان آغاز شد، مقصد معلوم اما باید کیلومترها درنوردی تا به مقصود برسی، رفتن در دل کویر دل انگیز، حیرت انگیز و عظمتی است بی پایان، در مسیر راه شن های روان، تپه های شنی، دشت بی پایان و کاروان های اشتران تو را همراهند، گپ مان تازه داشت مریخی می شد که به روستای سرکویر رسیدیم.

 

 

پایگاه خبر ججین

تپه های مریخی دامغان خود تاریخ هستند، با تو حرف می زنند ، واقعا زبان دگر دارند که باید فهمید. این تپه ها از نظر رنگ ، کانال ها ، شیارها و آبراه ها شباهت زیادی به تپه های مریخ دارد.
در اندیشه معماری ساخت این تپه های شبیه به سیاره مریخ بودم که یاد سخنان فضانورد روسی افتادم که در ماه بهمن سال ۹۴ از این تپه ها بازدید کرد و آن روز گفته بود : در جهان ۲ مکان روی زمین شبیه سیاره مریخ است یکی در ایران (دامغان) و دیگری در امریکا.

 


 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.