عناصر داعش از اکثر محله‌های رقه فرار کرده‌اند

نیروهای “سوریه دموکراتیک” توانستند در ادامه عملیاتشان علیه داعش در استان رقه، کنترل مناطقی در مرکز و شرق این شهر را در دست بگیرند. به طوریکه داعش از اکثر محله‌ها فرار کرده است.

کد خبر : 16048
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1396 - 8:28
نیروهای دموکراتیک سوریه

به گزارش  پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، نیروهای وابسته به احمد جربا از مخالفان سوریه و هم‌پیمان ائتلاف نیروهای “سوریه دموکراتیک” که در عملیات آزادی استان رقه شرکت دارند توانستند کنترل دانشکده علوم و مدرسه صنعتی در اطراف محله الصناعه در شرق شهر رقه و کنترل مزار “اویس قرنی” از صحابه پیامبر اکرم (ص) را در دست بگیرند.

منابع سوری نیز از درهم شکسته شدن خطوط دفاعی داعش در برابر حملات نیروهای “سوریه دموکراتیک” که به باب بغداد ورودی شرقی شهر رقه رسیده‌اند، خبر دادند.

یک فرمانده نظامی در نیروهای “سوریه دموکراتیک” نیز اعلام کرد که این نیروها کنترل کارگاه السکر در شمال شهر رقه را در دست گرفته و وارد محله النهضه در غرب این شهر شده‌اند. این نیروها همچنین بخش‌هایی از محله التوسعیه را در دست گرفتند.

نیروهای “سوریه دموکراتیک” همچنین به دیوارهای اطراف شهر قدیمی رقه رسیدند.

بعد از هفت روز از آغاز عملیات این نیروها برای بیرون راندن داعش از شهر رقه، این نیروها این هفته توانستند برای نخستین بار از ورودی شرقی وارد شهر شوند.

آن‌ها کنترل محله‌های المشلب و الرومانیه را در دست گرفته‌اند.

ساکنان محلی رقه گفتند، داعش از محله‌های حاره الحسون، الجامع الکبیر، الشبل السلامه، الکویتی، الکویدر، الشایب، خیابان أبو الهیس، پل قدیم، خیابان المنصور، خیابان الوادی، باب بغداد، میدان البرازی و بخش قدیم رقه فرار کرده‌اند این مناطق در دست نیروهای کرد است.

به گفته ساکنان، برخی اعضای داعش به سمت رود فرات و بخشی هم به سمت دیر الزور رفته‌اند.

به گفته مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اگر این نیروها بتوانند کنترل کامل محله الصناعه را در دست بگیرند این مهم‌ترین پیشروی برای آن‌ها محسوب می‌شود چراکه آن‌ها را به مرکز شهر وصل می‌کند. آن‌ها هم‌اکنون کنترل ۷۰ درصد این محله را در دست دارند.

وی گفت: جنگ واقعی زمانی آغاز می‌شود که این نیروها کنترل محله الصناعه را به طور کامل در دست گرفته باشند.

در غرب شهر رقه، نیروهای “سوریه دموکراتیک” برای ورود به محله حطین تلاش می‌کنند. در شمال نیز پیشروی آن‌ها به کندی صورت می‌گیرد.

تروریست‌های داعش بمب و مین‌های زیادی را در شهر کار گذاشته‌اند و همین مساله پیشروی این نیروها را کند می‌سازد.

با ادامه جنگ، غیرنظامیان نیز همچنان در محاصره قرار خواهند داشت. حدود ۳۰۰ هزار تن در رقه زندگی می‌کردند که هزاران تن از آن‌ها طی ماه‌های گذشته فرار کرده‌اند. براساس آمار سازمان ملل هم‌اکنون ۱۶۰ هزار تن در شهر هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.