علی دایی: مطمئن هستم تیم ملی امروز با شکست ازبکستان صعود می کند

اسطوره تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدار امشب (دوشنبه) ایران برابر ازبکستان در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: مطمئن هستم امروز با شکست ازبکستان به جام جهانی صعود می کنیم.

کد خبر : 15874
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1396 - 7:16

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا از کنفدراسیون فوتبال آسیا،‌ تیم فوتبال ایران در صورت کسب سه امتیاز این دیدار صعود خود را به جام جهانی ۲۰۱۸ قطعی می کند.
تیم ایران امروز (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی میزبان ازبکستان است.
علی دایی اسطوره فوتبال ایران در گفت و گو با تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به تحسین کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی پرداخت.
دایی که هم اکنون هدایت تیم سایپا را بر عهده دارد، ۱۴۹ بار برای با پیراهن تیم ملی به میدان رفت و ۱۰۹گل به ثمر رساند. وی بیش از هر بازیکن دیگری برای تیم ملی کشورش گل زده است. دایی۲۵ گل بیشتر از فرانس پوشکاش بازیکن مجارستانی که در جایگاه دوم قرار دارد، گلزنی کرده است.
پیروزی تیم ایران در ورزشگاه آزادی، دومین صعود متوالی این تیم را برای اولین بار به جام جهانی قطعی می کند.
دایی که در جام های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ حضور داشته است، در این باره گفت:‌ ما در آستانه صعود به جام جهانی هستیم. در سال های اخیر کی روش و همکارانش برای تیم ملی زحمت زیادی کشیدند.
وی افزود:‌ معتقدم که او انضباط و عزم و اراده را به تیم ملی آورد. یکی ازمهم ترین کارهای وی آوردن بازیکنان جوان و تغییر بازیکنان اصلی تیم بود. من ارتباط خیلی خوبی با وی دارم و همیشه از او حمایت می کنم. من کسانی را که تلاش می کنند به تیم ملی کمک کنند دوست دارم و کی روش یکی از آنها است.
دایی اولین بار در جام جهانی ۱۹۹۸ حضور یافت. در این دوره از رقابتها تیم ایران با برتری دو بر یک برابر آمریکا در لیون به اولین پیروزی خود در تاریخ این جام دست یافت.
تیم ایران در جام جهانی ۲۰۰۲ غایب بود و دوباره در سال ۲۰۰۶ به جام جهانی راه یافت. ولی ملی پوشان ایران بعد از کسب یک امتیاز از سه بازی، از گردونه رقابت ها کنار رفتند.
هشت سال طول کشید تا تیم ایران با سرمربیگری کی روش بار دیگر به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل راه یابد. ایران در مرحله گروهی این جام حذف شد، اما به علت عملکرد تیم مقابل آرژانتین مورد تحسین بسیاری قرار گرفت.
دایی گفت: من تحت تاثیر بازیکنان کنونی تیم ملی قرار گرفتم. من به آنها به عنوان یک تیم و نه بازیکنان مجزا نگاه می کنم، چون ما یک خط حمله و دفاع داریم. تیم ایران به همراه استرالیا یکی از بهترین تیم های آسیا محسوب می شوند. چون در سال های اخیر از هیچ تیم آسیایی دیگر شکست نخورده اند.
وی افزود: امیدوارم که اگر به جام جهانی صعود کردیم، برای اولین بار به دور دوم رقابت ها راه پیدا کنیم.
تیم ایران هم اکنون با چهار امتیاز بیشتر از کره جنوبی صدرنشین جدول گروه اول است و یکی از مدعیان صعود به جام جهانی بدون شکست در مسابقات مقدماتی محسوب می شود.
دایی ادامه داد: بازی خارج از خانه برای تیم میهمان و در حضور هواداران تیم میزبان دشوار است، ولی بازیکنان ما احساس عالی خواهند داشت. من مطمئن هستم دوشنبه در دیدار برابر ازبکستان پیروز می شویم و به جام جهانی می رویم.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.