عصبانیت رسانه عربستانی از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا

روزنامه الیوم عربستان، تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو هرگونه بازی فصل آینده لیگ قهرمانان در زمین‌های بی‌طرف را نشانه تعظیم آسیا برابر ایران خواند!.

کد خبر : 46756
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1396 - 9:15

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، به نوشته امروز (چهارشنبه) این روزنامه عربستانی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در برابر تهدیدهای ایران برای کناره گیری از بازی های دور جدید سال ۲۰۱۸ تسلیم و رای خود را تغییر داده است، درحالی که این کنفدراسیون پیش از این، رای به بازی در زمین های بی طرف برای باشگاه های ایران و عربستان داده بود.
این روزنامه افزود: طبق تصیمیم جدید در بازی های سال ۲۰۱۸ دیگر برای بازی های الهلال و الاهلی زمین بی طرف وجود ندارد.
باشگاه عربستان به همراه امارات پس از قطع روابط این کشورها با قطر در سال جاری از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بودند که در دور جدید در زمین های بی طرف بازی کنند، اما AFC روز گذشته این درخواست آنها را رد کرد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود مبنی بر لغو بازی در زمین های بی طرف را مشروط به حالت فوق العاده امنیتی کرده که این مورد هم باید از سوی کمیته ویژه این سازمان تایید شود.
با این تصمیم کنفدراسیون آسیا، باشگاه های عربستان و امارات مجبور هستند که در خاک ایران و قطر بازی کنند و در صورت رد آن دو گزینه پیش رو دارند، یا کناره گیری کنند یا با باشگاههای شرق قاره ترکیب شوند؛ تصمیم نهایی این باشگاهها در سه روز آینده اعلام می شود.
پس از جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در بانکوک تایلند برگزار شد، اعتراض نمایندگان عربستانی رد شد و هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته تصویب کرد که هیچ دیداری در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید در زمین بی‌طرف برگزار نشود.
به دنبال این تصمیم کنفداسیون آسیا، باشگاه فوتبال الوصل امارات تهدید کرده که با نادیده گرفتن مصوبه AFCاز رقابت های فوتبال باشگاه های آسیا کناره گیری می کند.

 

 

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.