عرضه گوشت وارداتی به منظور تنظیم بازار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت:با توجه به نوساناتی که در قیمت گوشت قرمز به وجود آمده به منظور تنطیم بازار هزار تن گوشت وارداتی در سطح شهر تهران عرضه شده است.

کد خبر : 14228
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1396 - 18:35

علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ با اشاره به تنظیم بازار گوشت و مرغ در ماه مبارک رمضان اظهار داشت:با توجه به نوساناتی که در قیمت گوشت قرمز به وجود آمده به منظور تنطیم بازار هزار تن گوشت وارداتی در سطح شهر تهران عرضه شده است.

وی ادامه داد:میزان مصرف سالانه گوشت در کشور ما ۹۲۰ هزار تن  و میزان تولید حدود ۸۲۰ هزارتن است که ۱۰۰ هزار تن نیز از طریق واردات تامین می شود.
ولی تصریح کرد:در اواخر سال گذشته به خاطر شرایط جوی و صادرات غیرقانونی ، نوساناتی در قیمت گوشت گوسفندی ایجاد شد که برای تنظیم بازار علاوه بر گوشت منجمد ، مقداری گوشت گرم نیز وارد کشور شد و در بهمن و اسفند قیمت ها تعادل یافت.
این مقام مسئول ادامه داد:در فروردین و اردیبهشت امسال نیز به دلیل کاهش عرضه از سوی دامداران ،قیمت ها افزایش یافت که به منظور تنظیم بازار از روز گذشته روزانه ۳ هزار لاشه  گوشت وارداتی به ۲۰۰ مرکز عرضه در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند توزیع شده است.
وی در خصوص قیمت گوشت های وارداتی گفت:قیمت هر کیلو گوشت شقه ای ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلو ران گوسفندی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو سردست نیز ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد:امروز به میزان کافی گوشت گرم در کشور موجود است و واردات هم به میزان کافی صورت گرفته ، همچنین از استان هایی که مازاد مصرف، تولید گوشت داشته اند به سایر استان ها توزیع می شود.
ولی تاکید کرد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و عرضه مناسب، به طور حتم طی چند روز آینده قیمت گوشت به تعادل می رسد چراکه در روند تولید داخلی هیچ خللی وارد نشده و افزایش قیمت تنها به دلیل کاهش عرضه از سوی دامداران رخ داده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص وضعیت بازار مرغ اظهار داشت:در شرایط کنونی بازار مرغ متناسب است چراکه ظرفیت تولید طی ۲ سال اخیر به ۳ میلیون تن افزایش یافته است.
وی ادامه داد:هم اکنون میزان مصرف مرغ در کشور ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و میزان تولید ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن است و برای صادرات مازاد مصرف نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.
ولی ادامه داد:در بحث ذخائر گوشت و مرغ هیچ کمبودی وجود ندارد و به منظور تنظیم بازار از یک ماه قبل ۲۰ هزار تن مرغ و ۲ هزار تن گوشت قرمز منجمد در سطح استان ها توزیع شد.
وی در خصوص قیمت مرغ عرضه شده برای تنظیم بازار گفت: هر کیلو مرغ منجمد ۵۳۰۰ تومان درب سردخانه تحویل عرضه کننده می شود و نهایت باید با قیمت ۵۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.
این مقام مسئول با اشاره به کیفیت مطلوب مرغ منجمد افزود: از سال ۹۶ به منظور راحتی مصرف کنندگان ، مرغ قطعه بندی منجمد هم به بازار عرضه شده است.
ولی در خصوص افزایش  قیمت نهاده ها گفت:هفته گذشته به طور ناگهانی قیمت ذرت و کنجاله افزایش یافت و سریعا ۱۰۰ هزار تن محصول از سوی شرکت پشتیانی در اختیار تشکل ها قرار گرفت همچنین ذرت در بورس هم عرضه شد که این امر سبب شد قیمت این نهاده ها ۷درصد از قیمت قبل هم کمتر شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به افزایش قیمت جوجه یک روزه نیز اظهار داشت:بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و وزارت جهادکشاورزی ، قیمت جوجه یک روزه ۱۷۰۰ تومان تعیین شده است و دستگاه های نظارتی با گران فروشی و تخلف در این حوزه برخورد می کند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.