عجایب کره جنوبی، از اعتیاد به کار تا مصرف لوازم آرایش مردانه

هر نقص زیبایی که در بدن شما وجود داشته باشد، توسط جراحان پلاستیک کره جنوبی کاملا رفع خواهد شد!

کد خبر : 62336
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1396 - 9:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، هر چند کشور کره جنوبی از نظر وسعت در رتبه ۱۰۹ جهان قرار دارد اما بیشترین درصد مصرف کننده گوشی های هوشمند متعلق به همین کشور است. ۸۸ درصد از کل جمعیت کره جنوبی از گوشی هوشمند استفاده می کنند. نفوذ گوشی های هوشمند در میان جوانان اقبال بیشتری دارد به طوری که ۹۸ درصد از جوان های بین ۱۸ تا ۲۴ سال از گوشی هوشمند استفاده می کنند.۸۳ درصد مناطق کره جنوبی به اینترنت پر سرعت مجهز هستند. کره سرزمینی است که طبق سرشماری سال ۲۰۱۳، ۷۷ درصد جمعیت اش کاربر گوشی های هوشمند بوده اند. نفوذ گوشی های هوشمند در میان افراد ۱۸ تا ۲۴ سال، ۹۴ درصد است! وسایل حمل و نقل عمومی، سوپرمارکت ها، نانوایی ها، رستوران ها و تقریبا تمامی فروشگاه های کره جنوبی مجهز به دستگاه شناسایی کد QR هستند و همه به راحتی می توانند با گوشی همراه شان، نقل و انتقال پول را انجام دهند.

 

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

 

 

 

 

 

جراحی پلاستیک خلاقانه و آرایش مردها

وقتی صحبت از کرم های آرایشی بهداشتی و لوازم آرایش به میان می آید، کره ای ها از تمام مواد دور و اطرافشان استفاده می کنند تا بهترین ترکیب را برای زیبایی شان به وجود آورند! از کرم های حلزون گرفته تا ماسک های آتشفشانی کوه های جزیره ججو و مرطوب کننده هایی که از تخمیر سویا به دست می آیند! آن ها عجیب وغریب ترین ترکیبات را برای ساخت لوازم آرایشی استفاده می کنند و اتفاقا نتایج مطلوبی هم از این ترکیبات گرفته اند. عمل جراحی زیبایی و استفاده از لوازم آرایش آن قدر بین مردم کره جنوبی شایع است که مردان هم از قافله عقب نمانده اند! آن ها عمل های جراحی متعدد از خوش فرم کردن گونه و بینی تا تغییر اندازه استخوان های صورت را امتحان می کنند. مردان کره ای بزرگ ترین مصرف کننده لوازم آرایش مخصوص مردان در دنیا هستند! آن ها یک چهارم جمعیت مردانی را که در سراسر دنیا آرایش می کنند به خود اختصاص داده اند! به طور میانگین مصرف لوازم آرایش مردانه در این کشور حدود۹۰۰ میلیون دلار در سال است.

پایگاه خبر ججین

 

 

 

 

 

 

کره جنوبی، کشور لاغرها

کره ای ها عاشق غذا هستند! آن ها هنگام احوال پرسی به جای عبارت «حال شما چطور است؟» از عبارت «آیا خوب غذا خورده اید؟» استفاده می کنند. با این حال، این عشق و علاقه آن ها به غذا و ترکیب ادویه جات مختلف و خلق غذاهای جدید، باعث نشده است که آن ها راه آمریکایی ها را پیش بگیرند و دچار چاقی مفرط شوند. با ورود به شهر سئول، پایتخت کره جنوبی یکی از مسائلی که همان ابتدا توجه شما را جلب خواهد کرد، لاغر بود و تناسب اندام مردم این کشور است. شاید در میان انبوه مردمی که در خیابان راه می روند، حتی یک نفر را با اضافه وزن زیاد مشاهده نکنید. بنابر فرهنگ این کشور، مردم برای توسعه و پیشرفت بیشتر باید سالم بمانند و چاقی و اضافه وزن دلیل بسیاری از بیماری هاست. فرهنگ سازی روی مردم این کشور برای مصرف وعده های سالم به قدری زیاد بوده است که بیشتر مردم کره جنوبی ۵ ساعت قبل از خواب شام می خورند و به جز معدودی از رستوران ها که برای میزبانی از گردشگرها تا پاسی از شب باز هستند، رستوران های این کشور معمولا ساعت ۱۰ شب می بندند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

کارت اعتباری و مصرف گرایی

هر چند تصور می شود که آمریکایی ها مصرف گراترین انسان های روی کره زمین هستند اما آمارها نشان می دهند که کره ای ها در مصرف گرایی و استفاده از کارت های اعتباری دست آمریکایی ها را از پشت بسته اند! در حالی که به ازای هر آمریکایی ۸۷ تراکنش با کارت اعتباری و به ازای هر کانادایی ۹۰ تراکنش مالی در سال انجام می شود، بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرده است، به ازای هر کره ای ۱۳۰ تراکنش مالی با کارت اعتباری در سال صورت می گیرد! از نظر قانونی تمامی فروشگاه های کره جنوبی، صرف نظر از قیمت اجناس باید مجهز به دستگاه کارت خوان اعتباری باشند. شاید همین علاقه عجیب کره ای ها به خرید کردن است که سئول را تبدیل به شهری با بزرگ ترین و با شکوه ترین بازارهای دنیا کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

اعتیاد به بازی های اینترنتی
کره ای ها علاقه شدیدی به بازی های اینترنتی دارند. تاکنون صدها نمونه مرگ بر اثر اعتیاد به بازی های اینترنتی در این کشور گزارش شده است. بازی ویدئویی «استار کرفت» (بازی ویدئویی در سبک استراتژی همزمان و در نوع علمی تخیلی است) بازی محبوب مردم کره جنوبی است. از سال ۱۹۹۸ که این بازی ساخته شده، نیمی از نسخه های آن در کره جنوبی به فروش رفته است! مردم کره جنوبی در استادیوم های بزرگ، ساعت ها در کنار هم به رقابت در این بازی می پردازند. ۱۴ درصد از کره ای های بین سن ۹ تا ۱۲ سال از اعتیاد شدید به اینترنت و بازی های ویدئویی رنج می برند. این اعتیاد به قدری زیاد است که آن ها نمی توانند درس بخوانند و تقریبا هیچ کاری به جز بازی کردن در زندگی، انجام نمی دهند!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

عشق به تحصیل و کار
کره ای ها علاقه زیادی به تحصیلات دارند و داشتن مدارک بالای تحصیلی برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. ۹۸ درصد مردم این کشور دارای تحصیلات متوسطه هستند و ۶۳ درصد تحصیلات آکادمیک در دانشگاه را تجربه کرده اند. مردم این کشور معتاد به تحصیل و کار زیاد هستند. چراغ بیشتر خانه های آن ها تا نیمه های شب روشن است و مردم در حال مطالعه یا کار کردن هستند. به دلیل همین سخت کوشی، میانگین ساعت خواب کره ای ها در شب، کمتر از ۶ ساعت است که از استاندارد جهانی آن پایین تر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

آمار عجیب ازدواج اینترنتی
در کشوری که بیشترین کاربران گوشی های هوشمند را در خود جای داده است، شنیدن آمار بالای ازدواج های اینترنتی چندان مسئله عجیبی نیست. بیش از ۵۰ درصد ازدواج ها در کره جنوبی از طریق آشنایی در شبکه های اجتماعی و اینترنت رخ داده است. طبق جدیدترین آمارهای سازمان های این کشور، افرادی که قصد ازدواج دارند، به طور میانگین در هفته با دو نفر به صورت اینترنتی قرار ملاقات دارند! قرار ملاقات و ازدواج با افراد ناشناسی که در اینترنت با آن ها آشنا شده اند، یک اتفاق کاملا طبیعی در کره جنوبی است.

 

 

 

 

 

 

پایگاه خبر ججین

مهد جراحی پلاستیک زیبایی دنیا
اصلا مهم نیست که پیشانی شما زیادی بلند است یا دندان های تان روی هم قرار گرفته یا فک شما زیادی پهن و جلو آمده است! هر نقص زیبایی که در بدن شما وجود داشته باشد، توسط جراحان پلاستیک کره جنوبی کاملا رفع خواهد شد! روس ها، چینی ها، مغولستانی ها و تقریبا همه مردم آسیا یا حتی اروپا، کره را برای انجام جراحی پلاستیک انتخاب می کنند. یکی از دلایل این انتخاب، هزینه بسیار کم خدمات جراحی پلاستیک در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکاست.

 

 

 

منابع: نیویورک تایمز، ان بی سی نیوز، یا هو، هپن چنس و همشهری جوان

 

 

 



 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.