طرح سوال نماینده قزوین از وزیر صنعت درباره قرارداد رنو +تصویر

نماینده اصلاح‌طلب مردم قزوین در مجلس از تهیه طرح سوال خود از وزیر صنعت درباره قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ایران خبر داد.

کد خبر : 46415
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1396 - 9:49

طرح سوال نماینده قزوین از وزیر صنعت درباره قرارداد رنو +تصویر

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، سیده حمیده زرآبادی ، با اشاره به تهیه طرح سوال از وزیر صنایع و معادن درباره علت عدم رعایت منافع عمومی کشور در قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ایران با ایدرو و شرکت پرتونگین ناصح، از پیگیری این مسئله از طریق مجلس خبر داد.

در شرح این طرح سوال آمده است: با توجه به امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک رنو در ایران با ایدرو و شرکت پرتونگین ناصح، در این سرمایه‌گذاری مشترک رنو اکثریت سهم را خواهد داشت و این سابقه بدی دارد؛ چرا که در شرکت رنو هنوز هم موتور از خارج وارد می‌شود و منافع ملی لحاظ نشده و مدیریت در دور اول با رنو خواهد بود؛ لذا باید منافع عمومی طرفین قرارداد حفظ شود، اما با توجه به بحث قرارداد این اتفاق حاصل نشده است و ابهامات زیر وجود دارد:

۱- سهم آورده نقدی طرفین قرارداد و ارائه تاییدیه سازمان سرمایه‌گذاری خارجی؟ (باید سهم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برابر با داخلی باشد)

۲- ارائه برنامه چگونگی تامین آورده و مصارف آن: تمامی آورده باید صرف تجهیزات خطوط تولید و تست گردد و نباید آورده به‌عنوان واردات یا قطعات باشد

۳- شفاف‌شدن سهم قطعات تولید داخل و تفکیک قطعات پلت‌فرم و قطعات بدنه و تزئینات تامین سیستم و روش تامین

۴- تعهد به صادرات و شفاف‌شدن تعداد صادرات و قراردادن ضمانت اجرایی لازم درصورت عدم اجرای تعهدات

۵- طرف ایرانی قرارداد با چه توجیهی در سهم ۲۰ درصد سازمان گسترش (دولت) و ۲۰ درصد شرکت بی‌تجربه در تولید خودرو قرار دارد؟! منافع ایران در این قرارداد چگونه تضمین می‌شود؟!

photo_2017-11-26_10-07-57سسسس

 

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.