صعود سلسائو به یک‌چهارم نهایی با توفان یک نیمه‌ای برابر کره/ آفتاب ژاپن غروب کرد

  به گزارش پایگاه خبری “ججین“، در دیدار ششم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم برزیل و کره جنوبی برابر هم به میدان رفتند که گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید: برزیل ۴ – کره جنوبی ۱ داور: کلمان تورپن (فرانسه) ورزشگاه: راس ابوعبود گل: وینیسیوس (۷)، نیمار (۱۳)، ریچارلیسون (۲۹)، لوکاس پاکوئتا (۳۶) برای برزیل و

کد خبر : 235180
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 21:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، در دیدار ششم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم برزیل و کره جنوبی برابر هم به میدان رفتند که گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

برزیل ۴ – کره جنوبی ۱
داور: کلمان تورپن (فرانسه)
ورزشگاه: راس ابوعبود
گل: وینیسیوس (۷)، نیمار (۱۳)، ریچارلیسون (۲۹)، لوکاس پاکوئتا (۳۶) برای برزیل و سئونگ هو پایک (۷۶) برای کره جنوبی
کارت زرد: –
کارت قرمز: –

ترکیب برزیل: آلیسون بکر (وورتون)، ادر میلیتائو (دنی آلوس)، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دانیلو (گلیسون برمر)، کاسمیرو، پاکتا، رافینیا، نیمار (رودریگو)، وینیسیوس جونیور(گابریل مارتینلی) و ریچارلیسون.

ترکیب کره جنوبی: کیم سئونگ گئو، کیم مون هوان، کیم مین جائه، کیم یونگ گئون، کیم جین سو (چول هونگ)، هوانگ این بئوم (سئونگ هو پایک)، جونگ وو یونگ (سون جون هو)، هوانگ هی چان، لی جائه سونگ (لی کان جین)، سون هیونگ مین و چو گوئه سئونگ (اوی جو هوانگ).

نیمه نخست

بازی با سوت داور فرانسوی شروع شد.

برزیل خیلی زود در دقیقه ۷ توانست به گل برسد. نفوذ رافینیا از سمت راست و پاس او را وینیسیوس توانست به گل اول بازی تبدیل کند تا سلسائو خیلی زود پیش بیفتد.

بعد از خطا روی ریچارلیسون، داور نقطه پنالتی را نشان داد و نیمار که به تازگی از بند مصدومیت رها شده توانست گلزنی کند و بازی را ۲ بر صفر به سود تیم خود کند.

دقیقه ۱۵ شوت هوانگ به شکل خطرناکی با مهار آلیسون همراه شد و خطر از بیخ گوش برزیل گذشت.

بازی خوب برزیلی‌ها در دقیقه ۲۹ ادامه یافت و ریچارلیسون توانست گل سوم را نیز به ثمر برساند و نمایش خوب تیمش را ادامه دهد.

برزیلی‌ها که دست بردار نبودند در دقیقه ۳۶ گل چهارم را نیز به ثمر رساندند. لوکاس پاکوئتا توانست گل چهارم را نیز به ثمر برساند؛ ۴ گل از ۴ بازیکن متفاوت در کمتر از یک نیمه.

به این ترتیب نیمه اول بازی با برتری قاطع ۴ بر صفر برزیلی ها به پایان رسید.

نیمه دوم

نیمه دوم بازی شروع شد و اولین خطر جدی را سون هیونگ مین از دست داد ولی نتوانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

در ادامه برزیلی ها که خیالشان بابت این پیروزی راحت بود بازی روان و آرامی را به نمایش گذاشتند و سعی در میدان‌داری داشتند.

کره جنوبی در نهایت مزد بازی خوب خود در نیمه دوم را گرفت و در دقیقه ۷۶ به گل اول خود رسید. سئونگ هو پایک با شوتی زیبا از راه دور دروازه آلیسون را باز کرد.

در دقیقه ۸۸ دنی آلوس می توانست گلزنی کند که شوت او به کرنر رفت و راهی به دروازه کره نداشت.

در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر یک برزیل به پایان رسید تا سلسائو حریف کرواسی در یک چهارم نهایی جام جهانی شود.

 

جام جهانی قطر| اولین ضربات پنالتی جام به کام کرواسی/ آفتاب ژاپن غروب کرد!

 اولین ضربات پنالتی جام به کام کرواسی

تیم ملی کرواسی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (دوشنبه – به وقت ایران) در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه الجنوب مقابل ژاپن صف‌آرایی کرد که این بازی پس از تساوی یک – یک در وقت قانونی و دو وقت اضافه در نهایت با برتری ۴ بر ۲ کرواسی (۳ بر یک در ضربات پنالتی) خاتمه یافت.

سامورایی آبی در دقایق پایانی نیمه نخست به گل رسید و دایزن مائدا با گلزنی در دقیقه ۴۳، ژاپن را از حریف خود پیش انداخت. کروات‌ها در نیمه دوم به بازی بازگشتند و ایوان پریشیچ، گل تساوی این بازی را در دقیقه ۵۵ به ثمر رساند.

تلاش دو تیم تا پایان وقت قانونی و سپس وقت‌های اضافه نتیجه‌ای به دنبال نداشت تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده این مسابقه باشد؛ این اولین وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی جام بیست‌ودوم محسوب می‌شد.

نیکولا ولاشیچ، مارسلو بروزوویچ و ماریو پاشالیچ در ضیافت پنالتی‌ها برای کرواسی گلزنی کردند و مارکو لیوایا، پنالتی نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست داد. تاکوما آسانو هم تنها بازیکنی از ژاپن بود که پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و دومینیک لیواکوویچ سنگربان کرواسی، سه پنالتی ژاپن را از تاکومی مینامینو، کائورو میتموما و مایا یوشیدا گرفت تا کروات‌ها را به جمع هشت تیم پایانی جام برساند.

ژاپن با صدرنشینی گروهی که آلمان و اسپانیا را در خود داشت، به دور یک‌هشتم نهایی راه یافته بود و یکی از بهترین نتایج تاریخ فوتبال خود در جام جهانی امسال را گرفت.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.