شیوع مصرف ماری‌جوآنا در بین زنان باردار آمریکایی / شیوع مصرف الکل میان دانش‌آموزان انگلیسی

نتایج به دست آمده از یک بررسی نشان داده است، بیش از ۳۰ درصد دانش‌آموزان انگلیسی الکل مصرف می‌کنند.نتایج به دست آمده از یک بررسی نشان داده است، مصرف ماری‌جوآنا در بین زنان باردار آمریکایی به شدت شیوع یافته است.

کد خبر : 52915
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1396 - 7:19

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین  ،  نتایج به دست آمده از یک بررسی نشان داده است، بیش از ۳۰ درصد دانش‌آموزان انگلیسی الکل مصرف می‌کنند.

بر اساس آمار و ارقام موجود، ۵۲ درصد مصرف‌کنندگان را دختران و حدود ۴۸ درصد را نیز پسران دانش‌آموز تشکیل می‌دهند.

طبق آمار سازمان اعتیاد و سلامت انگلیس، در هر سال ۲۰۰ هزار دانش‌آموز انگلیسی نیز شروع به استفاده از سیگار می‌کنند و معمولاً نیز ترک مصرف در اکثر آنها صورت نمی‌گیرد.

با توجه به داده‌های موجود نیز، دانش‌آموزان انگلیس به لحاظ استعمال دخانیات، الکل و حتی مواد مخدر به نسبت دیگر دانش‌آموزان کشورهای اروپایی، در صدر جهان هستند.

نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی نشان داده است، مهم‌ترین دلیل مصرف الکل در این قشر، برطرف کردن استرس تحصیلی، همراه شدن با دوستان هم‌سن، سرگرمی و تفریح است.

معاون آموزش و پرورش انگلیس می‌گوید: «بررسی‌ها نشان داده است، در پی مصرف الکل، آمار خشونت جنسی و تعرض نیز افزایش یافته است؛ جدا از اینکه مصرف الکل یک مسئله مهم مرتبط با بهداشت عمومی است، اما ما باید به انحرافات اخلاقی که از مصرف الکل نشأت گرفته است، توجه کنیم».

 

نتایج یک بررسی در آمریکا نشان داده است، مصرف ماری‌جوآنا در بین زنان باردار شیوع یافته است.

به گفته کارشناسان بهداشتی، زنان باردار برای کاهش استرس و سرگیجه صبحگاهی از این ماده مخدر استفاده می‌کنند.

محققان دریافتند که از میان زنان باردار ۱۸ سال، استفاده از ماری‌جوآنا از ۱۲.۵ درصد به ۲۱.۸ درصد افزایش یافته و در میان زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله، استفاده از این مخدر از ۹.۸ درصد به ۱۹ درصد رسیده است.

بر اساسی آمار و ارقام موجود، اکنون درصد بالایی از زنان ایالات متحده آمریکا از ماری‌جوآنا استفاده می‌کنند که این میزان به نسبت سال گذشته با بیش از ۳ درصد افزایش روبه رو بوده است.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، پزشکان هشدار می‌دهند که اثرات مصرف ماری‌جوآنا بر روی جنین هنوز مشخص نیست اما می‌تواند شامل وزن کم هنگام تولد و مشکلات رشدی باشد.

به گفته پزشکان متخصص، امروزه استفاده از ماری‌جوآنا در بین زنان باردار یکی از مهم‌ترین خطرات است.

عده‌ایی از کارشناسان بهداشتی نیز باور دارند، تحقیقات اخیر (در ۵ سال گذشته) نشان داده است که قرار گرفتن در معرض ماری‌جوآنا در دوران بارداری باعث ایجاد فقدان مغز و سر در جنین (انسفالی anencephaly) می‌شود و در جنین، مغز و قسمتی از جمجمه تشکیل نمی‌شود.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.