شیراز / انفجار خطرناک مخزن گاز ال پی جی خودروی سواری / عملیات ۱۲۵ برای مهار آتش در مغازه تعویض روغنی

بی احتیاطی و بروز انفجار در مخزن گاز خودرو سواری، مصدومیت شدید مالک خودرو را به دنبال داشت.*

کد خبر : 46165
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 - 11:43

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، همزمان با رخداد این حادثه و تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ نیروهای آتش نشانی ایستگاه ۱۰ را ساعت ۱۴:۴۰ روز پنج شنبه به بلوار اتحاد رهسپار کرد.

عبدالعلی لطفی فرمانده آتش نشانان اعزام شده به محل حادثه در این خصوص گفت: بی احتیاطی و روشن کردن فندک در زمان سوختگیری خودرو پیکان با سیلندر ۱۱ کیلویی گاز ال پی جی منجر به شعله وری و انفجار کپسول گاز گردیده بود.  و براثر شدت این انفجار و شعله وری مخزن گاز، مالک خودرو (مردی ۵۰ ساله)  به شدت مصدوم شده بود.

وی در ادامه افزود: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه و ایمن سازی کامل، مرد میانسال را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند. و با استفاده از خاموش کننده دستی شعله های حریق  مهار  و سپس بوسیله یک خط در یک رشته ابدهی اطفا کامل حریق انجام شد.

 

 در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، مبنی بر حریق طبقه دوم یک مغازه تعویض روغنی، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز آتش نشانان ایستگاه های ۱۳ و ۱۰ را ساعت ۱۶:۲۴ دقیقه روز پنج شنبه به بلوار خلیج فارس، اعزام کرد.

مهدی شهرکی کمک فرمانده عملیات آتش نشانی شیراز که از ابتدا در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در محل حادثه، مغازه ای به با کاربری تعویض روغنی در بلوار خلیج فارس دیده می شد که به علت نامعلوم در طبقه دوم دچار آتش سوزی شده و شعله های سرکش در حال سرایت به فروشگاه های مجاور آن بود.

وی ادامه داد: آتش نشان با رعایت کامل نکات ایمنی، قطع برق و گاز محل حادثه اقدام به لوله کشی کردند و در کمترین زمان موفق شدند شعله های آتش را تحت کنترل خود درآورند وآن را مهار و خاموش کردند.

گفتنی است؛ با تلاش آتش نشانان از سرایت آتش سوزی به اطراف جلوگیری شد و این حادثه هیچگونه مصدومی در بر نداشت.

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.