شکست تیم ملی مقابل تیم نیمه‌اروپایی ترکیه!/ معمای ترکیب اصلی در ذهن کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه دوستانه با تیم نیمه اروپایی ترکیه شکست خورد.

کد خبر : 76477
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 20:16

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه از ساعت ۲۲:۴۵ در ورزشگاه فاتح تریم در شهر استانبول به مصاف ترکیه رفت که  بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ترکیه به پایان رسید.

۴۵۰۰ تماشاگر ایرانی این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند.

داور: کوالنکو( ازبکستان)

کارت زرد:امره آکبابا( ترکیه) روزبه چشمی( ایران)

کارت قرمز: عمر بایرام دقیقه ۹۰ از ترکیه

گل: توسون(دقایق۶و ۵۰ ) برای ترکیه، اشکان دژاگه( دقیقه ۹۰ پنالتی) برای ایران

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، حاج صفی( از دقیقه ۵۸ وحید امیری)، روزبه چشمی، میلاد محمدی، مسعود شجاعی( از دقیقه ۶۷ امید ابراهیمی)، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد( از دقیقه ۷۰ اشکان دژاگه)، مهدی طارمی،( از دقیقه ۵۸ سامان قدوس) علیرضا جهانبخش( از دقیقه ۷۵ مهدی ترابی)، سردار آزمون ( از دقیقه ۸۰ رضا قوچان نژاد)و رامین رضاییان

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب تیم ترکیه:

سرکان، شنر، کان( از دقیقه ۸۶ عمر بایرام)، چاگلار، حسنعلی، محمت توپال( از دقیقه ۷۸ بلوت)، اوکای، امره آکبابا( از دقیقه ۵۶ اوگزهان)، یوسف یازسی( از دقیقه ۶۵ دنیز)، چنگیر اوندر(از دقیقه ۴۶ گلدر) و جنگ توسون( از دقیقه ۷۸ تارکان)

سرمربی: لوچسکو

شرح بازی:

ترکیب ایران در این مسابقه به ترکیب اصلی تیم ملی در بازی با مراکش بسیار نزدیک است و تیم ترکیه هم که یک تیم نیمه اروپایی بود در غیاب برخی بازیکنان اصلی اش به میدان امده بود.

در دقیقه یک بیرانوند موقعیت تک به تک را از مهاجم ترکیه گرفت. قبل از این حمله ترکیه مسعود شجاعی منتظر اعلام خطای داور بود! که این موقعیت گلزنی خلق شد.

گل: دقیقه ۶ توسون به راحتی با دریبل روزبه چشمی مدافع ایران در محوطه جریمه و یک شوت دقیق گل اول ترکیه را به ثمر رساند. در این صحنه خط دفاع ایران کاملا از ملی پوش ترکیه‌ای که در تیم اورتون انگلیس بازی می‌کند جا ماند.

دقیقه ۱۲ سردار آزمون در محطه جریمه صاحب توپ شد ولی ضربه او را مدافع ترکیه با کمک دروازه بان این تیم مهار کردند.

ترکیه کاملا بر توپ و میدان مسلط است و توپ تا دقیقه ۱۴ کمتر در اختیار تیم ملی ایران بوده است.

دقیقه ۱۵ شوت بازیکن ترکیه از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷ یوسف بازیکن ترکیه‌ای به راحتی پشت خط دفاع ایران صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت که این مرتبه هم دروازه‌بان ایران مانع از گلزنی دوباره ترکیه شد و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۱ اولین موقعیت نصفه و نیمه گلزنی را بر روی دروازه ترکیه  خلق کردیم و شوت از راه دور حاج صفی از کنار دروازه حریف با اختلاف کمی به اوت رفت.

دقیقه ۲۳ پاس اشتباه بیرانوند به مهاجم ترکیه یک موقعیت گلزنی دیگر برای این تیم ایجاد کرد که مدافعان این مرتبه توپ را دفع کردند.

دقیقه ۲۵  موقعیت گلزنی خوبی برای ایران ایجاد شد و پاس جهانبخش در محوطه جریمه و در موقعیت تک به تک با دروازه بان ترکیه به حاج صفی رسید اما او این فرصت خوب گلزنی را از دست داد.

دقیقه ۲۵ضربه کاشته ایران را جهانبخش روی دروازه ترکیه فرستاد که دروازه بان با مشت توپ را دور کرد. در این دقایق تیم ملی ایران روی دروازه ترکیه فشار آورد.

دقیقه ۲۶ علیرضا جهانبخش با دریبل مدافع ترکیه اقدام به شوتزنی کرد که دروازه بان ترکیه توپ را با یک شیرجه دفع کرد.

دقیقه ۲۷ بازهم ناهماهنگی خط دفاع باعث شد که یک موقعیت گلزنی برای ترکیه خلق شود و شوت بازیکن ترکیه از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹ خطای مسعود شجاعی روی بازیکن ترکیه‌ای باعث جرو بحث بازیکنان دو تیم با داور شد.

دقیقه ۳۲در ضربه کاشته تیم ملی ایران کریم انصاری فرد در موقعیت آفساید قرار گرفت.

دقیقه ۳۴ شوت بازیکن ترکیه‌ای را بیرانوند راهی کرنر کرد و ضربه کرنر را بیرانوند با مشت دور کرد اما با کتفش به زمین فرود آمد و دچار مصدومیت شد.

دقیقه ۴۰ ارسال میلاد محمدی حاصلی برای تیم ملی نداشت.

دقیقه ۴۴ شوت جهانبخش از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیادی از کنار دروازه ترکیه به بیرون رفت.

نیمه دوم:

تیم ملی در ابتدای نیمه دوم بازی را با یک حمله نصفه و نیمه آغاز کرد اما مثل نیمه اول خیلی زود دروازه‌اش باز شد.

گل دوم: در دقیقه ۵۰ بازهم بهم ریختگی خط دفاع ایران باعث شد که توسون پشت مدافعان ایران صاحب توپ شود و با یک شوت دقیق گل دوم خودش و ترکیه را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۲ اشتباه آماتورگونه دروازه‌بان ترکیه یک موقعیت گلزنی برای ایران به وجود اورد و سردار آزمون توپ را از او قاپید اما ضربه او را دروازه‌بان ترکیه روی خط دروازه مهار کرد و در نهایت هم داور خطای سردار آزمون را اعلام کرد که بعد از مهار توپ توسط دروازه بان به آن ضربه زد.

دقیقه ۶۴ ضربه کاشته ترکیه حاصلی برای این تیم نداشت و توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶ خطای روزبه چشمی روی مهاجم ترکیه یک ضربه کاشته را برای ترکیه به همراه داشت که این ضربه را توسون زد که توپ از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵ شوت بازیکن ترکیه را بیرانوند مهار کرد و با یک پرتاب بلند ضدحمله‌ای را ترتیب داد.

دقیقه ۸۹ شوت قوچان نژاد از بالای دروازه ترکیه به بیرون رفت.

گل اول ایران: دقیقه ۹۰ ضربه کرنر ایران را دژاگه روی دروازه فرستاد که توپ به قوچان نژاد رسید و ضربه این بازیکن را مدافع ترکیه ای با دست از روی خط دروازه بیرون کشید تا یک پنالتی برای تیم ملی اعلام شود و این ضربه پنالتی را دژاگه تبدیل به گل اول ایران کرد. بازیکن ترکیه هم به دلیل خطای عمد هند از بازی اخراج شد.

کی‌روش با تعویض‌هایی که در نیمه دوم انجام داد تلاش کرد شرایط تیم را بهتر کند و نشان داد که در این مسابقه به دنبال تست بازیکنان در پست‌های مختلف بود و ظاهرا او هنوز ترکیب اصلی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی و بازی با مراکش تعیین نکرده است. ذهن کی روش اکنون درگیر انتخاب یازده مرد اصلی برای بازی مقابل مراکش در جام جهانی خواهد بود. تیم ملی ایران در جام جهانی با تیم‌های مراکش، پرتغال و اسپانیا همگروه است.

خط دفاع تیم ملی امروز بسیار ناهماهنگ ظاهر شد و بازیکنان ترکیه‌ای به راحتی از مدافعان ایران عبور می‌کردند.

پیش از این قرار بود تیم ملی روز ۱۲ خرداد در بازی دوستانه به مصاف یونان برود که هنوز تکلیف برگزاری این بازی مشخص نیست و در خبرها اعلام شد که یونان این بازی را لغو کرده است.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.