شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت صاحب مرکز پلیس فتا می شوند

رئیس پلیس فتا استان زنجان بابیان اینکه در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز پلیس فتا ایجاد می‌شود، گفت: تاکنون در استان زنجان دو مرکز پلیس فتا ایجاد شده است.

کد خبر : 58259
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1396 - 7:45

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر ،سرهنگ محمدعلی آدینه لو شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز پلیس فتا شهرستان ابهر، بابیان اینکه در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز پلیس فتا ایجاد می‌شود، افزود: در استان زنجان دو مرکز پلیس فتا ایجادشده است.

وی اظهار کرد: در شهر زنجان و شهرستان ابهر مرکز پلیس فتا ایجادشده و برای افتتاح مرکز پلیس فتا شهرستان ابهر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. هدف از راه اندازی این مرکز پیشگیری از جرائم فضای مجازی است.

آدینه لو به وقوع جرائم در فضای مجازی طی ۱۰ ماهه سال جاری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی این بازه زمانی وقوع جرائم در فضای مجازی افزایش داشته است.

وی از افزایش  وقوع جرائم اخلاقی، جرائم مالی در استان زنجان طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه در استان زنجان جرائم اخلاقی در صدر جرائم فضای مجازی است.

آدینه لو تأکید کرد: دسترسی به رایانه‌های مخابراتی در دستور کار پلیس فتا بوده در این حوزه نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد و تاکنون پرونده‌های مهمی در این زمینه تشکیل‌شده است.

وی به مردم توصیه کرد به پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود اعتماد نکنند و با وعده هدایا و جایزه‌های مختلف میلیونی فریب افراد سودجو را نخورند، همچنین به هنگام استفاده از ایمیل هم رمز عبور خود را محرمانه نگه‌دارند و رمز عبور برداشت از حساب بانکی را درگوشی خود ذخیره نکنند چراکه ممکن است با گم‌شدن گوشی تمام اطلاعات شما دست افراد کلاه‌بردار بیفتد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان ابراز کرد: متأسفانه برخی همشهریان زنجانی در برداشت از حساب دقت نمی‌کنند و افرادی سودجو هم از موقعیت سوءاستفاده کرده و اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب افراد می‌کنند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.