شمار تصادفات جاده‌ای کشور ۱۵ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس راه کشور گفت: در ۸ ماه امسال ۱۰ هزار و ۲۴۵ نفر به سبب تصادفات در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر : 317383
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 7:58

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، سردار حسن مؤمنی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات استان بوشهر با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به کاهش تصادفات و نقش دستگاه‌ها از نظر کمی و کیفی، افزود: در هشت ماه گذشته هشت هزار و ۸۹۹ نفر براثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند.

وی بیان کرد: تعداد فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای در ۸ ماه گدشته امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک‌هزار و ۳۴۶ نفر افزایش یافته است.

سردار مؤمنی افزود: آمارها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون نفر در کشور به سبب تصادف خودرو آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۹ درصد فوتی تصادفات جاده‌ای روستاییان هستند افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف خسارت تصادفات خودروها می‌شود.

مومنی تعداد فوتی‌های سالانه در سال‌های ۸۴ و ۸۵ را بیش از ۲۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: اکنون تعداد فوتی‌های تصادف جاده‌ای بیش از ۱۰ هزار نفر کاهش یافته و به ۱۷ هزار نفر رسیده است.

به گفته مومنی در کنار کشته شدن ۱۷ هزار نفر به سبب تصادفات خودرویی در جاده‌ها بیش از ۳۰۰ هزار نفر مصدوم می‌شوند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای استان بوشهر در هشت ماه گدشته ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که باید راهکارهای لازم برای کاهش تصادفات و فوتی‌ها ارائه شود تا شاهد این حوادث ناگوار نباشیم.

وی اضافه کرد: ۳۳ دستگاه اجرایی در تصادفات ارتباط مهمی دارند که ۸ دستگاه دارای نقش مستقیم هستند.

مؤمنی با بیان اینکه در عید نوروز گذشته تصادفات جاده‌ای و تلفات نسبت به سال ماقبل آن کاهش یافت گفت: هرچند با مهار تردد در جاده‌ها در ایام تعطیلات نوروز امسال تصادف ها افت کرد، ولی پس از آن افزایش یافت.

رئیس پلیس راه کشور فرهنگسازی در کاهش تصادفات را مهم دانست و بیان کرد: باید آموزش‌های لازم در کاهش تصادفات در عرصه‌های گوناگون ارائه شود.


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.