شرکت ۲۰۰نفر از اتباع روس مقیم تهران در انتخابات ریاست جمهوری

وابسته مطبوعاتی سفارت فدراسیون روسیه در تهران از شرکت ۲۰۰نفر از اتباع روس مقیم تهران در انتخابات ریاست جمهوری روسیه خبر داد.

کد خبر : 68372
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1396 - 9:01

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین  ، آندره گاننکو’ روز یکشنبه در حاشیه فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه و اخذ رای از اتباع روسی مقیم تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: فرآیند رای گیری از ساعت هشت آغاز شده و تا ساعت ۲۰امروز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: تاکنون ۱۵۰ نفر از اتباع روس مقیم تهران به همراه گردشگران روسی که در مدت زمان برگزاری انتخابات در تهران اقامت داشته اند رای داده اند.
گاننکو گفت: انتظار می رود این تعداد به بیش از ۲۰۰نفر برسد.

 

 

 

پایگاه خبر ججین

 

فدراسیون روسیه با بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع و گستره ای آسیایی و اروپایی در ۲۲ جمهوری خودمختار و تقسیم بندی های دیگر، انتخابات گوناگونی را به صورت سراسری و محلی برگزار می کند که اصلی ترین آن انتخابات ریاست جمهوری است.
انتخابات ریاست جمهوری روسیه هر شش سال یک بار برگزار می شود و فردی که نامزد مقام ریاست جمهوری این کشور می شود باید تابعیت روسیه با حداقل سکونت ۱۰ سال در این کشور و دارای سن بالاتر از ۳۵ باشد ضمن اینکه نباید سوء پیشینه کیفری یا سابقه زندان داشته باشد.
نخستین دور انتخابات در سال ۱۹۹۱ با حضور ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برگزار و بوریس یلتسین با کسب ۴۵ میلیون و ۵۵۰ هزار (۵۸درصد آراء) به سمت رئیس جمهوری روسیه برگزیده شد.
آخرین و ششمین دور انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ماه مارس سال ۲۰۱۲ برگزار و پوتین با کسب ۶۳/۷۹ یا ۸۳ میلیون نفر به پیروزی دست یافت.
این دوره از انتخابات، هفتمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری روسیه است.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.