شروع پاکسازی داعش از عراق توسط ارتش این کشور

رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیالی از پایان عمر”ولایت دیالی” وابسته به تشکیلات داعش خبر داد و تشریح کرد، نیروهای عراقی در عملیات حویجه ضربات سختی به تروریست‌ها وارد کردند.

کد خبر : 36874
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1396 - 11:30

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، صادق حسینی، رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی اظهار داشت، “ولایت دیالی” وابسته به گروه تروریستی داعش که در سال ۲۰۱۴ اعلام وجود کرده بود، در سه سال گذشته به دنبال کشته شدن رهبران و امیرانش دیگر وجود خارجی ندارد.

وی با اشاره به اینکه یشتر حملاتی که متعرض شهرهای این استان شده از قبل برنامه‌ریزی شده بود، گفت: درگیری حویجه به طور کلی پیامدهای مثبتی در تقویت امنیت استان دیالی خواهد داشت.

پیشتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق آزادی شهرستان حویجه از کنترل داعش  را اعلام و تاکید کرد، دیگر گروه تروریستی داعش در عراق وجود ندارند مگر در نوار مرزی با سوریه.

در این راستا، خبرگزاری “واع” عراق از کشته شدن برجسته‌ترین قاچاقچی و تامین‌کننده سلاح، مواد منفجره و دارو برای تشکیلات داعش، در بمباران هوایی خبر داد که این بمباران هوایی طی پیگیری‌های اطلاعاتی دقیق در شمال شرق دیالی انجام شده است.

پایگاه خبر ججین
مناطق باقی مانده در دست داعش در غرب عراق(توسی)      مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان(زرد)

این خبرگزاری به نقل از یک منبع محلی گفت: تروریست کشته شده موسوم به (هـ، م، س) و از اهالی “المخیسه” از زمان تشکیل گروه تروریستی داعش و تاکنون فعالیت‌های تروریسمی انجام می‌داد.

از سوی دیگر در غرب عراق سرهنگ احمد جاید، فرمانده تیپ اول فرماندهی عملیات الجزیره در استان الانبار همزمان با شروع عملیات برای آزادی شهرستان‌های “راوه” و “قائم” در غرب این استان از طرح امنیتی برای کنترل بر مرزها با سوریه خبر داد.

وی تصریح کرد، هدف از این اقدامات ممانعت از نفوذ تروریست‌ها از سوریه به مناطق غربی عراق و قطع امدادرسانی‌ها در زمان شروع عملیات امنیتی است.

جاید تشریح کرد، عملیات حمله به شهرستان راوه از محور عکاشات به سمت شهرستان قائم و از محور شهرستان “عنه” به سمت شهرستان راوه خواهد بود و این طرح برای نابودی مابقی عناصر داعش در استان الانبار به سرعت اجرایی خواهد شد.

وی اشاره کرد، پاسگاه‌های مرزی الانبار هر از چند گاهی با حملات تروریستی داعش مواجه می‌شود.

همچنین حشد شعبی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، طی عملیات آزادسازی شهرستان حویجه ۱۰ گور دسته جمعی مربوط به نظامیان و غیرنظامیان را در این شهرستان کشف کرده است که در میان آنها اجساد زنان و کودکان هم دیده می‌شوند.

در این بیانیه آمده است، نیروهای حشد شعبی با تیم‌های ویژه کشف هویت برای شناسایی این اجساد هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند.

نیروهای حشد شعبی در روزهای گذشته نیز به پنج گور دسته جمعی از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان حویجه دست یافته‌ بودند.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.