شروع هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال از امروز

هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی از امروز با برگزاری دو بازی آغاز می‌شود که پرسپولیس صدرنشین مسابقات تلاش می‌کند انتقام شکست در جام حذفی را از صنعت نفت آبادان بگیرد.

کد خبر : 61375
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 8:45

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  لیگ هفدهم امروز (چهارشنبه) با برگزاری دو دیدار به ایستگاه بیست‌وسوم می‌رسد. در هفته‌ای که گذشت، استقلال با شفر هم مقابل قلعه‌نویی ناکام بود تا دومین شکست استقلال از زمانی‌ که این مربی آلمانی روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت می‌نشیند رقم بخورد. پرسپولیس هم با پیروزی مقابل سپاهان بحران زده و با توجه به تعلل دیگر رقبا، فاصله‌اش را با تیم دوم به ۱۳ امتیاز رساند.

 

 

تراکتورسازی – گسترش فولاد

 

 

دربی تبریز در شرایطی برگزار می‌شود که اگر قرار بود حکم کمیته انضباطی اجرا شود، تبریزی‌ها برای دیدن این دیدار باید به خارج از استان آذربایجان شرقی می‌رفتند. با این حال حکم کمیته انضباطی تعلیق شد تا داربی تبریز در ورزشگاه یادگار امام این شهر برگزار شود.

 

 

تراکتورسازی پس از انتخاب سائلام به عنوان سرمربی جدید، به نظر می‌رسد روند رو به رشدی را در پیش گرفته و مقابل پدیده به پیروزی پرگل ۳ بر صفر رسیدند. در این دیدار احسان پهلوان که در نیم فصل دوم به عنوان بازیکن سرباز به جمع تراکتورسازان پیوست، نمایش خوبی داشت و توانست دو گل به ثمر برساند تا «پرشورها» به حضور یک ستاره جدید در این تیم امیدوار شوند. بهترین گلزن تراکتورسازان، محمد ایران‌پوریان، کاپیتان و مدافع این تیم است که در لیگ هفدهم جور مهاجمان کم‌فروغ این تیم را کشیده و شش گل به ثمر رسانده است. او به دلیل مصدومیت نتوانست مقابل پدیده به میدان برود اما در روزهای اخیر به تمرین این تیم تبریزی اضافه شده تا امیدها برای حضور او مقابل گسترش فولاد بالا برود.

 

 

در آن سوی داربی، گسترش فولاد اسیر تساوی‌های پی‌درپی شده و چهار دیدار اخیرش را با تساوی پشت سر گذاشته است. آنها در این چهار دیدار، هم پرسپولیس صدرنشین را متوقف کردند و هم مقابل سیاه‌جامگان انتهای جدولی متوقف شدند. بهترین گلزن از بین شاگردان فیروز کریمی، رضا خالقی‌فر است که از اواخر دی‌ماه با مصدومیت یک ماهه روبه‌رو شده و در این دیدار غایب است.

 

 

صنعت نفت آبادان – پرسپولیس

 

این دیدار، فرصت انتقام شکست جام حذفی را برای شاگردان برانکو فراهم کرده است. پرسپولیسی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی مغلوب صنعت نفت شد تا برانکو همچنان در این رقابت‌ها ناکام باشد. این بار، در دور برگشت لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس فرصت دارد که در هوای غبارآلود آبادان، انتقام شکست در جام حذفی را از صنعت نفت بگیرد.

 

پرسپولیس پس از تساوی غیرمنتظره مقابل گسترش فولاد، انتقام شکست و تساوی نیم‌فصل نخست را از پیکان و سپاهان گرفت تا نشان دهد به این راحتی‌ها از کنار صنعت نفت نمی‌گذرد. سرخ‌پوشان پایتخت هفته گذشته از تعلل دیگر تیم‌های مدعی استفاده کرد و با پیروزی ۲ بر صفر مقابل سپاهان، اختلاف با تیم دوم را به ۱۳ امتیاز رساند تا به قهرمانی زودهنگام در دیدار دربی در هفته بیست و پنجم امیدوارتر شوند. البته فولاد یک بازی عقب افتاده دارد که اگر بتواند پیکان را شکست دهد فاصله‌اش را با پرسپولیس به ۱۱ امتیاز می‌رساند.

 

علی علیپور آقای گل و آماده‌ترین بازیکن برانکو در فصل اخیر، می‌تواند با گل‌زنی در این دیدار به رکورد ۱۶ گل مهدی طارمی در فصل گذشته برسد. طارمی در لیگ شانزدهم با ۱۶ گل توانست آقای گل شود و عبور علیپور از این تعداد گل نشان می‌دهد که رفتن طارمی باعث ظهور مهاجمی شش دانگ‌تر برای سرخ‌پوشان پایتخت شده است.

 

تنها حاشیه‌ای که پرسپولیسی‌ها در هفته گذشته درگیر آن بودند، حضور برانکو ایوانکوویچ در کمیته اخلاق بود؛ احضاری که دلیل آن جذب بازیکن دو بازیکن اوکراینی اعلام شد.

 

در مقابل، صنعت نفت آبادان توانست با گل دقایق پایانی داربی خوزستان را به تساوی بکشاند تا مقابل فولاد بازنده از زمین بازی خارج نشود. شاگردان فراز کمالوند در نیم فصل دوم نتایج سینوسی کسب کرده و مشخص نیست مقابل پرسپولیس چه نمایشی خواهند داشت. امید آبادانی‌ها در این دیدار به بازیکنان خارجی این تیم است. بار گلزنی صنعت نفت در این فصل به دوش لوسیانو پریرا، کرار جاسم و آگوستو سزار بوده است.

 

پرسپولیس در حال حاضر با ۵۱ امتیاز صدرنشین رقابت‌های لیگ است و صنعت نفت با ۲۹ امتیاز در رده نهم قرار گرفته است. تنها محروم این دیدار مرتضی اسدی بازیکن صنعت نفت آبادان است. دیدار دور رفت صنعت نفت و پرسپولیس با پیروزی ۲ بر صفر پرسپولیس به پایان
رسید.

 

 

 

 

 

 

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

 

 

 

 

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
*تراکتورسازی…………………………گسترش‌فولاد (ساعت ۱۴:۱۵)
* صنعت نفت آبادان………………………….. پرسپولیس (ساعت۱۷)

 

 

 

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
* سایپا ……………………………………………….. ذوب آهن (ساعت ۱۶)
* استقلال تهران……………………….. سپیدرود رشت (ساعت ۱۶)

 

 

 

 

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
* پدیده………………………………… پارس جنوبی‌جم (ساعت۱۴:۳۰)
*پیکان………………………………………….. مشکی‌پوشان (ساعت ۱۵)
* استقلال خوزستان…………………………………. فولاد (ساعت ۱۵)
* سپاهان……………………………………………. نفت تهران (ساعت۱۶)

 

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.