«شرح کامل فیه ما فیه» چه ویژگی‌هایی دارد؟

کتاب «شرح کامل فیه ما فیه» به گفته مولفش بیش از ۳۰۰ عنوان و بخش در شرح این اثر مولانا را شامل می‌شود و برای خوانش راحت اهالی ادبیات، دارای علامات و نشانه‌گذاری شده است.

کد خبر : 117409
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 - 11:14

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، شرح کریم زمانی بر «فیه‌ ما فیه» اثر مولانا که به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ دهم رسیده ویژگی‌های دارد که باعث شد توضیحات نگارنده این‌کتاب را به خبر اول بیافزاییم.

همان‌طور که اشاره شد، چاپ اول «شرح کامل فیه ما فیه» سال ۹۰ به بازار نشر عرضه شد و حالا نسخه‌های چاپ دهمش عرضه شده‌اند و به گفته مولفش، اولین کتابی است که شرح کامل «فیه ما فیه» را در بر می‌گیرد.

زمانی در توضیح بیشتر درباره این‌کتاب می‌گوید به‌دلیل این‌که حتی اهالی ادبیات هم بدون نشانه‌ها و علامات، در خوانش چنین متن‌هایی دچار مشکل می‌شوند، در شرح خود بر اثر مورد اشاره، علامتگذاری‌های دقیقی انجام داده تا این‌مشکل رفع شود.

مولف شرح فیه‌مافیه درباره لغات و تعبیرهای دشوار مندرج در فیه ما فیه هم می‌گوید، تمام آن‌ها را معنی کرده و به زبانی ساده‌فهم برگردانده است. همچنین برای هر قسمت از شرح خود، عنوانی را انتخاب کرده که متناسب با متن است و مخاطب را در درک معنی و محتوای متن کمک می‌کند. به گفته زمانی، این‌شرح، بیش از ۳۰۰ عنوان دارد.

کتاب ۶۶۲ صفحه‌ای «شرح کامل فیه ما فیه» همان‌طور که اشاره شد بیش از ۳۰۰ بخش و عنوان دارد که هرکدام به‌طور جداگانه، شرح و تحلیلی را در بر می‌گیرند که به گفته مولف، تمام تحلیل‌ها، مستند به آثار مولانا هستند.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.