شرایط شنا برای ورود به المپیک/ مذاکره برای کسب سهمیه وایلدکارت

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با ابراز امیدواری از اینکه یکی از ملی پوشان شنا بتواند رکورد لازم برای المپیک را به دست بیاورد، از انجام مذاکرات لازم برای کسب سهمیه وایلدکارت خبر داد.

کد خبر : 1192434
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 5:34

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، محسن رضوانی با تاکید بر اینکه تغییرات اعمال شده در رکورد ورودی شنا به المپیک، کسب سهمیه در این رشته را سخت تر از همیشه کرده است، گفت: فدراسیون جهانی شنا برای المپیک پاریس ماده های جدیدی را به رقابت های شنا اضافه کرده که منجر به افزایش تعداد شناگران می شود. به همین دلیل رکورها تغییر کرده و در واقع سخت تر شده است که همین مسئله دستیابی به آنها را دشوارتر میکند.

وی تاکید کرد: به گفته دبیرکل فدراسیون جهانی شنا، سخت ترین ورودیه برای بازی های المپیک متعلق به شنا است طوریکه ثانیه ها در آن خیلی تعیین کننده است. جبران فاصله چندثانیه ای با رکوردهای مصوب بسیار سخت و بعضا دور از دسترس است اما امید داریم بتوانیم به این مهم دست یابیم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: در میان شناگران ایران سامیار عبدلی بیشتر از همه به المپیک و کسب سهمیه این بازی ها نزدیک است. اختلاف رکورد سامیار عبدلی با رکورد ورودی المپیک خیلی کم نیست اما در مجموع شرایط او نسبت به ادوار گذشته و رکوردهایی که توسط شناگران مان ثبت می‌شد، برای این دوره امیدوارکننده تر است.

وی با اشاره به عملکرد و رکوردهای اخیر سامیار عبدلی ادامه داد: عبدلی در بازی های آسیایی ۵۰ متر مسافت بلند را با زمان ۲۲.۸۰ شنا کرد و رکورد قبلی خود را ارتقا داد. یک ماه پیش او در مسابقات شنا آلمان رکورد ملی ۵۰ متر مسافت کوتاه را با زمان ۲۲.۱۶ بهبود بخشیدکه نشان آمادگی این شناگر است و برای کسب سهمیه ۲۲:۰۷ ثانیه رکورد مورد نظر فدراسیون جهانی برای انتخابی المپیک در ماده ۵۰ متر مسافت بلند باید تلاش کند.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: این روند در ارتقا رکورد، سامیار عبدلی را به رکورد المپیک نزدیک کرده است. البته که در مسافت ۵۰ متر یک دهم ثانیه هم زمان قابل توجهی است چه برسد به اختلاف ۷ دهم ثانیه ای که عبدلی با رکورد انتخابی المپیک دارد با این حال هر کاری از دستمان برآید انجام می دهیم تا این شناگر به رکورد المپیک نزدیک تر شود.

رضوانی با یادآوری اینکه سامیار عبدلی در آلمان پیگیر تمریناتش است، تصریح کرد: برای بهبود شرایط آمادگی سامیار عبدلی مذاکراتی با کمیته ملی المپیک داشته ایم و از رییس کمیته قول حمایت مالی گرفته ایم. کارهای فنی ایشان را پیگیری و حمایت می کنیم تا رکورد عبدلی بیشتر از این ارتقا پیدا کند. او در مسابقات جهانی قطر که حدود یک ماه دیگر برگزار می شود، شرکت خواهد کرد و سپس در لیگ داخلی به آب می زند. سه چهار رویداد گزینشی هم است که در حال بررسی شرایط برای اعزام عبدلی به آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی شناگران با سهمیه وایلد کارت وارد بازی های المپیک پاریس می شوند، گفت: پیش از این هم شنا ایران از این سهمیه برای حضور در المپیک استفاده کرده است. برای المپیک پاریس هم به ۴۰ کشور سهمیه وایلد اختصاص پیدا می کند. امیدواریم بتوانیم به رکورد لازم برای المپیک برسیم اما با در نظر گرفتن سختی کار، مذاکراتی هم برای در اختیار گرفتن سهمیه وایلد کارت داشته ایم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به اینکه به عنوان ناظر در مسابقات جهانی قطر حضور خواهد داشت، گفت: در حاشیه این رقابت ها و نشست هایی که از طرف فدراسیون جهانی برگزار می شود برای قطعی شدن سهمیه وایلد کارت شنا ایران، رایزنی های دوباره ای خواهم داشت.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.