شایعه کمبود یا تصمیم گرانی بنزین تکذیب شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: دولت هیچ برنامه‌ای در ارتباط با افزایش قیمت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت ندارد و هیچ قانون و مصوبه‌ای در این راستا حاکم نیست.

کد خبر : 798568
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 5:49

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، نژادعلی -مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی- در خصوص جزئیات طرح سقف سوخت گیری و اینکه آیا قرار است تغییری در قیمت بنزین صورت بگیرد، گفت: براساس بند هـ تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲، به منظور بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مکلف شده است تدبیری اتخاذ نماید که تا پایان شهریورماه ما بتوانیم حداقل ۹۰ درصد خودرو‌های بنزین سوز و ۹۵ خودرو‌های نفت گازسوزمان را مجاب کنیم که از کارت‌های سوخت مختص خودروی خودشان استفاده کنند.

وی افزود: به همین منظور از ابتدای سالجاری ما فرآیند تشویق مردم به استفاده از کارت شخصی را در سرلوحه کار خودمان قرار داده ایم و در دستور کار قرار گرفت.

نژادعلی گفت: با افزایش سفرهای تابستانی، به دلیل اینکه بتوانیم توزیع یکنواخت در جایگاه‌های سوخت داشته باشیم و جلوگیری کنیم از تعطیلی جایگاه‌ها به دلیل اتمام سوخت، چون بارترافیکی در جاده‌ها عملاً افزایش پیدا می‌کند و نفتکش‌های سوخت رسان ممکن است با تاخیر به جایگاه‌های عرضه سوخت برسند، ما در هر نوبت برداشت از کارت‌های جایگاه‌های سوخت را بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر درنظر گرفته ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در این فرآیند هیچ دلیلی بر اینکه واقعاً بخواهد قیمت سوخت، بنزین و یا نفت گاز در جایگاه عرضه تغییر کند نیست. دولت هیچ برنامه‌ای در ارتباط با افزایش قیمت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت ندارد و همچنین هیچ قانون و مصوبه‌ای هم در این راستا حاکم نیست.

وی گفت: فقط ما به واسطه اینکه بتوانیم سوخت یکنواخت و یکپارچه‌ای را در همه جایگاه‌های عرضه سوخت داشته باشیم و بتواند توزیع به صورت یکنواخت باشد این اعمال سیاست را در جایگاه‌های عرضه سوخت پیاده سازی کرده ایم و از نظر برداشت سوخت هم برای ملت عزیز ایران هیچ محدودیتی به وجود نمی‌آورد.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.