شارژ گوشی با نور محیط

دانشمندان موسسه فناوری «دراکولا» موفق به توسعه روشی شدند تا گوشی‌های همراه را با نور محیطی شارژ کنند.

کد خبر : 43764
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 - 18:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، این روزها گوشی‌های هوشمند تبدیل به ابزار ضروری در زندگی ما شدند. از جمله کاربردهای آن می‌توان به کنترل وضعیت سلامتی، کنترل گجت‌های هوشمند دیگر و وارد شدن به دنیای واقعیت مجازی اشاره کرد. اما گسترش کاربردهای گوشی هوشمند مشکلاتی هم در پی داشته است: پیدا کردن راه‌های جدید برای شارژ کردن گوشی‌هایمان. اخیرا مهندسان سعی کردند که گوشی‌های هوشمند را از طریق انتقال شارژ بی‌سیم یا جذب انرژی حرکتی کاربر شارژ کنند.

در واقع آنها سلول‌های خورشیدی نازک و انعطاف‌پذیری را ساخته‌اند که با استفاده از یک پرینتر جوهر افشان، می‌توان به هر شکل یا رنگی پرینت شوند. این صفحات هوشمند تاشو «لیر» نام دارند و با استفاده از نور محیطی، گوشی هوشمند را شارژ می‌کنند. این تکنولوژی مقرون به‌صرفه ترکیبی از پلاستیک رسانا است که می‌تواند انرژی را از خورشید و نور مصنوعی جذب کند.

کاربر می‌تواند لیر را روی دستگاه الکترونیک خود چاپ کند یا یک قطعه ورق بزرگ‌تر را به شکل وسیله‌ای مانند کوله‌پشتی درآورد تا نور بیشتری را جذب و ذخیره کند، سپس این وسیله به گوشی هوشمند فرد متصل می‌شود.

به گفته سازندگان لیر، می‌توان یک برگه از این صفحه سلول خورشیدی را روی یک تی‌شرت چاپ کرد تا گوشی هوشمند کاربر را شارژ کند.

تنها یک ساعت طول می‌کشد تا این سلول‌های خورشیدی روی سطحی چاپ شوند. همچنین می‌توان لیر را به رنگ و شکل دلخواه کاربر درآورد.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.