سینما در ۱۰۰ روز؛ ۱۴۳ میلیارد فروش، بیش از ۴ میلیون مخاطب

طی ۱۰۰ روز نخست امسال، ۲۲ فیلم در سینماهای کشور به روی پرده رفت و ۱۴۳ میلیارد تومان در گیشه محقق شد.

کد خبر : 139991
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1401 - 11:02

پایگاه خبر ججین

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، در ۱۰۰ روز ابتدایی امسال، ۲۲ فیلم در ۱۹۵۰۰ سانس نمایش داده شد. تعداد مخاطبان سینما در این بازه، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و میزان فروش سینماها نیز ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است.

با این راندمان مشخص می‌شود که در سال جاری، به‌طور متوسط، در هر روز، ۴۴ هزار نفر به سینما رفته‌اند و گیشه روزانه نیز چیزی در حدود ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان بوده است.

البته که این آمار، دربردارنده اکران نوروز و عیدفطر است و قطعا اگر این دو بازه طلایی در اکران ۱۰۰ روز ابتدایی امسال وجود نداشت، این آمار وضعیت نگران‌کننده‌تری به خود می‌گرفت.

نکته قابل تامل این است که سهم سینمای کمدی از ۲۲ فیلم اکران‌شده امسال، تنها ۵ فیلم است که بسیار کمتر از آن چیزی است که در موقعیت مشابه سالیان گذشته رقم می‌خورد و قطعا یکی از دلایل فروش نه‌چندان مطلوب سینمای ایران در ۱۰۰ روز نخست نیز همین عامل است.

پرفروش‌ها و کم‌فروش‌ها

پرفروش‌ترین فیلم ۱۰۰ روز نخست امسال، کمدی انفرادی است که مخاطبان زیادی را به سینماها کشانده. سگ‌بند نیز در همین بازه، ۳۸ میلیارد تومان فروخت و ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر مخاطب داشته است.

موقعیت مهدی نیز سومین فیلم پرفروش ۱۰۰ روز ابتدایی امسال است که ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش کرده و تعداد مخاطبان آن نیز ۴۱۵ هزار نفر بوده است.

در سال جاری، به‌طور متوسط، در هر روز، ۴۴ هزار نفر به سینما رفته‌اند و گیشه روزانه نیز چیزی در حدود ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان بوده است.

در رتبه‌های آخر جدول فروش ۱۰۰ روز اخیر سینمای ایران نیز پسران دریا قرار دارد که چهارم تیرماه به روی پرده رفت و با ۶۰۰ مخاطب، ۱۸ میلیون تومان فروخت.

سلفی با دموکراسی نیز در همین تاریخ به روی پرده رفت و با ۳۴۰۰ مخاطب، به فروش ۱۱۱ میلیون تومانی رسید.

با توجه به نزدیکی ماه محرم، بعید است که در این فاصله، فیلم مهم دیگری روانه اکران شود و احتمالا این ترکیب، برای یک ماه آینده، با همین شاکله باقی خواهد ماند. بعد از عاشورا، احتمالا صاحبان چند کمدی، راضی به نمایش دوماهه تابستانی فیلم خود می‌شوند و گیشه سالیانه ایران با رونق خوبی مواجه خواهد شد.

رسیدن به این ترکیب جدید، سنگ محکی جدی برای شورای صنفی جدید است تا ببینیم تا چه اندازه موفق به همراه کردن صاحبان کمدی‌های پرفروش و فیلم‌های اجتماعی پرمخاطب می‌شود تا ۱۰۰ روز دوم امسال، بتواند پررونق‌تر از ۱۰۰ روز ابتدایی آن باشد.

سینما در ۱۰۰ روز؛ ۱۴۳ میلیارد فروش، بیش از ۴ میلیون مخاطب
 کمدی انفرادی با ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب، ۴۰ میلیارد تومان فروخت و پرفروش‌ترین فیلم ۱۰۰ روز نخست سینمای ایران شناخته شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.