سینماها بدون فیلم کمدی چقدر فروختند؟

سینماهای کشور از فاصله ۸ مرداد لغایت ۱۵ مرداد، با جذب ۱۷۲ هزار و ۵۰۰ مخاطب، موفق به فروش ۵ میلیارد تومانی شدند.

کد خبر : 140838
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 10:34

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، با آغاز ماه محرم، نمایش فیلم‌های کمدی، از شنبه ۸ مردادماه متوقف شد و این فرصت ۸ روزه، زمان مغتنمی برای خودی نشان دادن آثاری بود که همواره اعتراض داشتند بیشترین تعداد سالن به تصرف آثار کمدی درآمده است.

با این حال، فیلم‌های اجتماعی و کودک موفق شدند به اندازه نیمی از گیشه یک هفته معمول فروش کنند و رقم گیشه را در مرز ۵ میلیارد تومان حفظ کند.

سینماها بدون فیلم کمدی چقدر فروختند؟

پرفروش‌ترین فیلم ۸ روزی که آثار کمدی به روی پرده نبودند، تی‌تی بود که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخت تا به‌تنهایی، نیمی از فروش کل گیشه را در انحصار خود ببیند.

علف‌زار پس از دوماه‌ونیم نمایش، هم‌چنان مخاطب دارد. فیلم کاظم دانشی موفق شد در این ۸ روز، رقمی بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلون تومان بفروشد تا به همراه تی‌تی، ۶۵ درصد از کل فروش گیشه این مدت را در اختیار داشته باشند.

هناس هم در این مدت، ۲۹ هزار بلیت فروخت تا گیشه‌ای ۶۰۰ میلیون تومانی را برای خود رقم بزند.

چهارمین فیلم پرفروش این روزها، زالاوا است که ۹۷۰۰ بلیت فروخت و ۳۲۰ میلیون تومان به دست آورد.

سینماها بدون فیلم کمدی چقدر فروختند؟

بازیوو نیز توانست خود را تا رده پنجم جدول بالا کشیده و طی این ۸ روز، گیشه ۲۹۰ میلیونی داشته باشد.

آمار فروش ۸ روزی که سینماها آثار کمدی نداشتند، درحالی تامل‌آور است که ۶۵ درصد رقم کل گیشه توسط ۲ فیلم، و ۳۵ درصد دیگر توسط ۱۰ فیلم محقق شد که این مهم، یکی از نتایج فیلم‌سوزی است که امید است در روزهای آتی و با انتخاب‌هایی هوشمندانه،این روند اصلاح و به نفع سینمای ایران عمل کند.

از فردا (پنجشنبه)، ۲ فیلم جدید به روی پرده می‌روند. درام اجتماعی دوزیست در پیش‌فروش، ۵۰ میلیون تومان فروخت تا نشان دهد می‌تواند به‌عنوان یک فیلم پرمخاطب ظهور کند.

کوزوو نیز در این مدت، ۲ میلیون تومان در پیش‌فروش به دست آورد تا با توجه به کمبود فیلم‌های کمدی بر روی پرده، امیدهای زیادی برای رسیدن به یک گیشه طلایی داشته باشد.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.