سیل در اردبیل| از خسارت چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی تا نجات ۴۰ دانش‌آموز در اردو

عصر روز گذشته بعضی نقاط استان اردبیل مجددا با بارش‌های رگباری بهاره، سیل و آبگرفتگی در مسیل‌ها و معابر مواجه شد که به دنبال جاری شدن سیل خسارت سنگینی به منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی و باغات وارد شد.

کد خبر : 692831
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 11:12

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، عصر روز گذشته ۲۸ خردادماه، سیل بی‌سابقه‌ای شهرستان‌های شمالی استان اردبیل همچون گرمی، انگوت، بیله سوار و اصلاندوز را فرا گرفت که بر اثر بارش باران در شهرستان اصلاندوز و نواحی بالادستی هجوم سیل در دره رود و روستاهای حریم این رودخانه از جمله ایدر، اسکیلو، صفی خانلو، بودجه و بران خسارت سنگینی برای منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی و باغات وارد کرد.

مصدومیت ۶ نفر بر اثر تگرگ در گرمی

حسین مولایی، فرماندار شهرستان گرمی نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: به‌دنبال جاری شدن سیل متاسفانه باردیگر روستاهای شمال شهرستان گرمی مسیر ساری نصیرلو، شاه تپه سی و …آسیب جدی دیدند.

وی افزود: بر اثر تگرگ ۶نفر از اهالی روستای سید آباد گرمی مصدوم و راهی بیمارستان شدند و البته در حال حاضر، وضعیت عمومی تمامی مصدومین خوب است.

جاده اصلی آقامحمدبیگلو به اردبیل به طور کامل تخریب شده است

محب‌اله فتاحی فرماندار شهرستان انگوت گفت: سیلاب ساعات اخیر شهرستان انگوت منجر به تخریب کامل آسفالت جاده اصلی آقا محمدبیگلو – اردبیل شده و ترافیک شدید و چندین تصادف در این محور رخ داده است.

فتاحی فرماندار انگوت گفت: سیلاب شهرستان انگوت منجر به قطعی برق ۵ روستا شده و تکنسین‌های اداره برق در حال تلاش جهت برقراری جریان برق هستند و ورود سیلاب به منازل مسکونی چندین روستا و تخریب مزارع شالی‌کاری برنج و مزارع صیفی‌جات، خساراتی وارد کرده است.

سیل به ۱۷ روستای بیله‌سوار آسیب وارد کرد

بارش تگرگ و باران در بخش مرکزی شهرستان بیله‌سوار سبب جاری شدن سیل از روستای انجیرلو شده و به سمت معابر عمومی مختلف جریان یافته که به سبب همین سیل به ۵۰ منزل مسکونی خسارت وارد شده است.

فرماندار بیله‌سوار تاکید کرد: سیل امروز مجدد به پل انجیرلو که پیش از این نیز تخریب شده بود، آسیب وارد کرد و همچنین جریان سیل از پل جهانخانملو نیز سر ریز شده که باتوجه به شدت سیل احتمال آسیب به این پل نیز زیاد است.

وی از وقوع سیل در ۱۷ روستای شهرستان بیله‌سوار خبرداد و افزود: جریان سیل سبب شده ۱۷ روستا و شهر جعفرآباد دچار آسیب شوند و همچنین باعث مسدود شدن راه ارتباطی برخی روستاها در بخش قشلاق‌دشت این شهرستان شده‌است که عوامل راهداری در تلاش برای بازگشایی مسیرها هستند.

صاعقه در اردبیل جان یک نفر گرفت

حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اردبیل با اشاره به وقوع رعد و برق و بارش‌های رگباری در شهرستان بیله‌سوار- روستای فولادلو، گفت: یک خانم ۶۵ ساله بر اثر برخورد صاعقه در این منطقه جان خود را از دست داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ٨ تیم امدادی هلال‌احمر در قالب ۶۴ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر اردبیل در مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی، روستاهای قره آغاج و آقامحمدبیگلو در جاده بیله سوار – گرمی حضور دارند و در حال امدادرسانی به متاثران از سیل هستند. ۲ تیم امدادی دیگر از مرکز استان و شعبه مشگین‌شهر نیز راهی مناطق حادثه‌دیده هستند.

نجات ۴۰ دانش‌آموز اردبیلی از هجوم سیل 

قویدل همچنین از نجات ۴۰ دانش آموز اردبیلی از هجوم سیل خبر داد و گفت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ۴۰ دانش‌آموز از سیل دیروز در این استان نجات یافتند.

به گفته وی این دانش‌آموزان در یک اردوی تفریحی تابستانه و در حال بازگشت از منطقه سرعین بودند که در جاده بیله‌سوار گرفتار سیل شدند و با تلاش امدادگران هلال‌احمر، این دانش‌آموزان نجات یافته و به حوزه بسیج انجیرلو در شهرستان بیله‌سوار انتقال داده شدند.

قابل ذکر است که احمد وحیدی ، وزیر کشور روز گذشته در ستاد مدیریت بحران سیلاب های اخیر استان اردبیل گفت: بر اساس گزارشات مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل سیلاب‌های اخیر در این استان خسارت چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی وارد کرده است که بخش حداکثری این خسارات با اقدامات لازم فنی و تخصصی در حوزه‌های ابنیه، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها قابل پیشگیری بود.

 


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.