سیر تحول معماری غرب از یونان باستان تا به امروز

فیلیپ ویلکینسون در کتاب «نظریه‌های تاثیرگذار در علم معماری» تحولات سبک‌ها و شیوه‌های معماری غرب را از زمان یونان باستان تا به امروز بازشناسی می‌کند.

کد خبر : 20863
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1396 - 9:22

سیر تحول معماری غرب از یونان باستان تا به امروز

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، ایده‌های معماری غرب از زمان یونان باستان تا به امروز در کتاب «نظریه‌های تاثیرگذار در علم معماری» بررسی شد. فیلیپ ویلکینسون بازه گسترده‌ای از فاکتورها را از قبیل تکنولوژی، تزئینات، برنامه‌ریزی، ساخت و همچنین تفسیر و معماری گذشته و اثرات آن بر معماری امروز را در کتاب «نظریه‌های تاثیرگذار در علم معماری» واکاوی کرد. این کتاب توسط فرزانه باطنی ترجمه و از سوی انتشارات سبزان روانه بازار کتاب شد.

کتاب «نظریه‌های تاثیرگذار در علم معماری» نگاهی اجمالی به سبک‌ها و شیوه‌های معماری تاثیرگذار در معماری غرب داشته است. این کتاب تحولات معماری غرب را بازشناسی می‌کند و در هر یک از بخش‌ها سعی شده است همگام با ذکر تحولات تاریخی اثرگذار در معماری، اطلاعاتی کلی از ویژگی‌های آن سبک و افکار صاحبان آثار مربوط به آن دوره تاریخی به خواننده داده شود.

این کتاب دارای دو بخش کلی و پنجاه فصل است که هر فصل به تشریح یک سبک معماری می‌پردازد. بخش اول این کتاب معماری غنی گذشته، از ریشه‌های آن در سبک‌های یونانی تا تحولات انقلاب صنعتی در اواخر قرن نوزدهم میلادی را پوشش می‌دهد. به عبارت دیگر در بخش اول کتاب به تشریح روند خلق سبک‌های تاریخی توسط معماران و سازندگان می‌پردازد. این سبک‌ها از دوران کلاسیک تا گوتیک و ظهور ایده‌هایی هم‌چون پیش‌ساختگی و باغ‌ شهرها پایه‌ریزی شده‌اند.

بخش دوم کتاب «نظریه‌های تاثیرگذار در علم معماری» با بازسازی بزرگ قرن بیستم آغاز می‌شود. مدرنیسم ابتدای قرن بیستم با انفجاری از ایده‌ها شامل معماری ساده و طراحی تزئینات غیر ضروری و بهره‌برداری از مصالحی چون بتن، شیشه و فولاد ظهور کرد. معماران این دوران سعی در پشت کردن به معماری و فرهنگ غنی گذشته داشتند.

در سبک معماری سبز قسمت جریان‌ هوا آمده است: «در ساختمان‌های مدرن بخش عظیمی از انرژی صرف سیستم‌های تهویه مطبوع می‌شود. معمولا در ساختمان‌های سبز با جهت‌گیری صحیح و به کار گرفتن بازشوها و دریچه‌های مناسب این امر به طور طبیعی تحقق می‌یابد. همچنین حجم هوا می‌تواند به جریان طبیعی هوا کمک کند.»

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.