سید حسن نصرالله : محور مقاومت بسیار قدرتمند است/عربستان و امارات به جای تکیه بر دولت شکست خورده ترامپ جنگ را متوقف کنند

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به عربستان و امارات گفت به جای اینکه خود را در معرض عملیات دوشیدن جدید از سوی دولت ترامپ قرار دهید، جنگ علیه یمن را متوقف کنید.

کد خبر : 105474
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهریور 1398 - 15:11

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، سخنرانی سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت علامه شیخ حسین کورانی آغاز شد.

مراسم بزرگداشت علامه شیخ حسین کورانی در مجتمع المجتبی-الحدث شهرک یاطر در جنوب لبنان برگزار شده است.

پیشتر روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از آنچه منابع آگاه خوانده بود، نوشته بود که سید حسن نصرالله امروز جمعه درباره مسائل داخلی و خارجی از جمله عملیات اخیر یمنی‌ها در هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو و همچنین انتخابات کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی سخنرانی خواهد کرد.

تحولات داخلی لبنان به ویژه مسئله مزدوران و جاسوسان رژیم اشغالگر قدس از دیگر محورهای سخنان نصرالله اعلام شده بود.

مهمترین محورهای سخنرانی سید حسن نصرالله :

در ابتدا برای برادر بزرگوارمان، شیخ حسین کورانی علو درجات را از درگاه احدیت مسئلت می‌جوییم و به خانواده‌ عزیزشان و تمام برادران و دوستدارانشان و کسانی که در این مسیر با ایشان همراه و همگام بودند، به خاطر فقدان این برادر بزرگ و عزیز تسلیت عرض می‌کنم.

شیخ کورانی، یک عالم باتقوا و مجاهد، مربی و استاد و مبلغ رسالت الهی بود، ما از همان دوران جوانی با این شخصیت بزرگ آشنا شده بودیم و اولین جایی که ایشان را ملاقات کردیم، حوزه امام المنتظر(عج) در بعلبلک بود.

حضرت علامه شیخ حسین کورانی،‌از بنیانگذاران جنبش حزب الله بود.

حزب الله را مجموعه بزرگی از علما و استادان و برادران تشکیل دادند.

شیخ حسین کورانی یکی از موسسان حزب الله بود که تمام روابط و جایگاهش را برای مشارکت در ایجاد این مسیر به کار گرفت.

شیخ کورانی به حق فرزند ولایت بود. شیخ کورانی به تصمیماتی که در این مسیر گرفته می‌شد، پایبند بود و این معنای فرزند موسسه بودن است.

شیخ کورانی با وجودی که به شدت با مشارکت حزب الله در انتخابات پارلمانی مخالف بود، ولی هنگامی که تصمیم برای این منظور گرفته شد، با قدرت از این تصمیم(مشارکت حزب الله در انتخابات پارلمانی) حمایت کرد.

شیخ حسین کورانی ملتزم به اندیشه و خط و شیوه امام خمینی(ره) و  استاد من در حوزه علمیه بعلبک بود و حتی یک لحظه از ارائه هر خدمتی به اسلام و امت اسلام و مسائلی که به خاطر آن مبارزه می‌کنیم، دریغ نکرد.

مواضع شیخ کورانی در مسائل عمومی واضح و شفاف بود و در هیچ چیزی تردید به خود راه نمی‌داد و در آخرین روزهای حیاتش، به من گفت که باید برای تحریم کالاهای آمریکایی فعالیت کنیم.

(در اشاره به مسئله الفاخوری جاسوس رژیم صهیونیستی که پس از بازگشت به لبنان دستگیر شد) خشم شدید اسیران لبنانی از ورود فرمانده زندان الخیام، و محکومیت این ورود، بیانی صادقانه بود، باید درباره مسیر خطرناک و منحرفانه در برخورد با مزدوران هوشیار باشیم.

هر کس با دشمن(رژیم صهیونیستی) همکاری کند، باید به اندازه جرمی که مرتکب شده، مجازات شود. محاکمه مزدوران جزء اصول است و هیچ کس درباره آن سازش و معامله نمی‌کند.

مقاومت میان مزدور و خانواده‌اش تمایز قائل می‌شود و به این قواعد در خلال اشغال(لبنان) هم پایبند بود.

هر کس به خارج(مناطق اشغالی) فرار کرده، اگر خواهان بازگشت به لبنان است، باید خود را به مقامات لبنانی تسلیم کند.

مقاومت در سال ۲۰۰۰ به فرهنگ خود در تمام سطوح پایبند بود و مزدوران را به ارتش لبنان تحویل داد. مسئله از بین رفتن احکام با گذشت زمان به یک بررسی حقوقی و قانونی به ویژه درباره جنایتکاران و قاتلان نیاز دارد.

ما از بازگشت همه اما در چارچوب سازوکارهای قانونی پس از تسلیم خود به اطلاعات ارتش استقبال می‌کنیم.

برخی طرف‌ها از طریق شبکه‌های ارتباط اجتماعی وارد خط دخالت با هدف تکه تکه کردن کشور شده‌اند، از حامیان مقاومت و ملت لبنان می‌خواهم در قبال آنچه در شبکه‌های ارتباط اجتماعی و همچنین درباره اهداف شایعه‌پراکنی‌های مغرضانه هوشیار باشند، هر گونه همراهی با شایعاتی که هدف از آن جدایی میان ارتش و حامیان مقاومت است، در حقیقت خدمت به رژیم اسرائیل و آمریکاست.

(درباره بازگشت آوارگان سوری به کشورشان) از نظر ما هیچ مشکلی درباره بازگشت آوارگان سوری به منطقه القصیر وجود ندارد، ما وضعیت خود را در روستاهای القصیر برای بازگشت کامل مردم شهر و روستاهای آن ساماندهی کردیم و تدابیر مربوطه از مدتی پیش از سوی دولت سوریه اتخاذ شده است.

طی سال‌های اخیر شایعاتی درباره تغییر بافت جمعیتی در سوریه به ویژه در مرزها مطرح شده که همگی دروغ و بی اساس است.

حزب الله برای هرگونه کمک در زمینه بازگشت مردم القصیر به سرزمینشان آمادگی دارد.

ما مخالف هرگونه قواعد درگیری جدید هستیم و به قواعد کنونی پایبند خواهیم ماند.

ادامه مقابله با پهپادهای اسرائیلی حق ما است، تصمیم مقابله با پهپادها منجر به کاهش نقض حاکمیت و فضای لبنان از سوی دشمن شده است.

به قواعد درگیری پایبند خواهیم بود و مسئله به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه آغاز راه است و این موضوع تابع شرایط میدانی است.

(خطاب به عربستان و امارات) به جای اینکه خود را در معرض عملیات دوشیدن جدید از سوی دولت ترامپ قرار دهید، جنگ علیه یمن را متوقف کنید.

(خطاب به عربستان و امارات)در محاسبات خود بازنگری کنید، جنگ با ایران، شرط بندی نیست چرا که شما را نابود خواهد کرد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.