سیدحسن نصرالله: هدف از ترور سردار سلیمانی دور کردن مهم‌ترین خطر راهبردی از اسرائیل بود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی سخنرانی کرد و گفت: هدف از ترور سردار سلیمانی دور کردن مهم‌ترین خطر راهبردی از اسرائیل بود.

کد خبر : 312626
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 - 17:31

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی آغاز کرد.

وی در ابتدا گفت: تصمیم گرفته بودم جمعه سخنرانی کنم و در مورد مسایل محلی لبنان سخن بگویم، خیلی هم برای این کار آماده بودم اما این برنامه لغو شد، که البته باعث برخی از تفسیرها شد، در اینجا از کسانی که نگران شدند عذر خواهی می‌کنم.

سیدحسن نصرالله افزود: من در رسانه‌های عبری و برخی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس دیدم که من زیر دستگاه ونتیلاتور قرار گرفته‌ام یا آنکه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستم اما به شما می‌گویم که من از ۳۰ سال پیش با این مشکل حساسیت مواجه هستم.

وی با تسلیت سومین سالروز شهادت سردار دلها به رهبر معظم انقلاب، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی برای دو دهه فرماندهی نیروی قدس را به عهده داشتند که مسولیت وضعیت جهادی در منطقه ما بود که عنوان آن قدس و بیت المقدس است.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: یکی از عواملی که عظمت هر فرد یا جایگاه او را مشخص می کند، عمل او در دنیا و دستاوردهایش است که از عظمت عملکرد و اقدامات شهید قاسم سلیمان به جایگاه او می رسیم.

سید حسن نصر الله تاکید کرد زمانی که فرمانده قاسم سلیمانی وارد منطقه ما شد چند خصوصیت داشت که از میان آنها شخصیت او یعنی صداقت و اخلاصش بود.

وی افزود: متاسفانه برخی اینگونه تصور می کنند که گروه های ملی و جنبش های مقاومت وابسته به ایران هستند در حالی که واقعیت عکس آن است.

رهبر مقاومت گفت: اگر اسرائیل در جنگ لبنان (۳۳ روزه) به پیروزی می رسید، نوبت به سوریه می رسید و در اینجا نقش شهید سلیمانی نمایان می شود.

سید حسن نصر الله ادامه داد: اگر سوریه مقاومت نمی کرد و اگر اراده مقاومت در عراق نبود، و اگر سلیمانی و مغنیه وجود نداشتند، آمریکا اکنون تمام منطقه را به اشغال خود درآورده بود.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: هدف از ترور (سردار سلیمانی) دور کردن مهم ترین خطر راهبردی از اسرائیل بود.

قرار بود سخنرانی سید حسن نصرالله روز جمعه ایراد شود  اما دفتر روابط عمومی حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به علت ابتلای وی به آنفلوانزا این سخنرانی لغو شده و وی روز سه‌شنبه (۳ ژانویه) در مراسم سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ساعت ۱۸ به وقت لبنان سخنرانی خواهد کرد.

در پی انتشار این بیانیه، برخی از رسانه‌های عربی مخالف مقاومت به ویژه رسانه‌های سعودی و نیز رسانه‌های صهیونیست اقدام به داستان‌پردازی و شایعه‌پراکنی در مورد وضعیت جسمانی دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداختند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.