سیدحسن خمینی: یاران امام(ره) را همان‌گونه که بودند، معرفی کنید

سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه یاران امام (ره) از مبارزه برای خود به دنبال طمعی نبودند، اظهار داشت: عده‌ای مؤمنین بعد از فتح هستند که به امید غنایم می‌آیند و وقتی کار سخت شود، می‌روندو…

کد خبر : 38265
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - 8:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ،   سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه اطلاعات دقیقی از زندگی صحابه پیامبر و ائمه(ع) وجود ندارد و زندگینامه روشنی از آنها نوشته نشده است،‌ گفت: نباید اجازه دهیم که یاران امام خمینی(ره) هم به سرنوشت صحابه پیامبر(ص) و ائمه(ع) دچار شوند. به گزارش ایسنا، نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: به زندگی یاران پیامبر(ص) و ائمه(ع) توجه کافی نشده است و ما حتی تاریخ فوت بعضی از این یاران را نمی‌دانیم. وقتی هم که ندانیم آنها چگونه زندگی کرده‌اند، نمی‌توانیم از آنها برای خود الگویی داشته باشیم. یادگار امام (ره) ادامه داد: ما اکنون نباید اجازه دهیم چنین سرنوشتی برای یاران امام خمینی(ره) رقم بخورد. باید نقش هر کس را همان‌طور که بوده است، بیان کنیم؛ مخصوصاً این روزها و سال‌ها که دست ما از نسل اول انقلاب خالی می‌شود و با از دست دادن آنها ما دایرهالمعارفی از اطلاعات را از دست می‌دهیم.
به گفته وی« اگر به این مسأله توجه نکنیم اصل حوادث به درستی تعریف نشده، نقش افراد به دروغ نقل می‌شود و حب و بغض‌ها افراد را کوچک و بزرگ می‌کند.» سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه یاران امام (ره) از مبارزه برای خود به دنبال طمعی نبودند، اظهار داشت: عده‌ای مؤمنین بعد از فتح هستند که به امید غنایم می‌آیند و وقتی کار سخت شود، می‌روند اما یاران امام(ره) به امید قدرت سیاسی، منزلت اجتماعی و نان و نوایی برای خود نبودند چون در آن سال‌ها خبری از اینها نبود. یکی از نزدیک‌ترین دوستان امام (ره) حاج شیخ حسن صانعی یک بار به من گفت که من و پدرت روزها را به شب می‌رساندیم و چشم‌مان به در خشک می‌شد که کسی به ما سلام کند. یادگار امام (ره) ادامه داد: این یاران امام (ره) آماده بودند و مرد روزهای مصیبت، سختی و غربت امام(ره) بودند. بسیاری از این مصیبت‌ها هم از ناحیه مقدسان بود. آنها ظرف آب فرزند امام(ره) را هم آب کشیدند. امام (ره) می‌گفت خون دلی که از اینها خورده از هیچ کس دیگری نخورده است. با وجود این مقاومت یاران امام(ره) در مقابل این مقدس‌ها سخت‌تر بود. وقتی امام(ره) به نجف رفت همه جمع شدند که بگویند این سید بی‌سواد است. البته نمی‌گویم که همه آنها عامل ساواک بودند؛ بعضی‌ها ساواک در درون‌شان بود. در این شرایط یارانی که مقاومت کردند معدود بودند و چوب طعن و نفرین آنها را خوردند. دوران مبارزه، دوران سخت زندان، تبعید، شکنجه و اعدام بود. سیدحسن خمینی با بیان اینکه شهید اشرفی اصفهانی از شاگردان و یاران امام (ره) بود، گفت: ما وظیفه داریم یاران امام (ره) را با ویژگی‌هایشان به آیندگان بشناسانیم. ما باید آن‌ها را همان‌گونه که بودند، معرفی کنیم. وی در پایان گفت: جامعه با تمام فراز و فرودی که داشته باید با همین انسجام و وحدت راه خود را ادامه داده و مشکلات را پشت‌سر بگذارد. اگر همه با هم باشیم می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم.

برش
سیدحسن خمینی: ناجا در مواجهه با مردم چشم‌خود را بر اعتقادات افراد ببندد
سید حسن خمینی گفت: کارکنان نیروی انتظامی باید در مواجهه با مردم چشم خود را بر اعتقادات، دین و مذهب افراد ببندند و فقط هدف‌شان احقاق حقوق مردم باشد. به گزارش ایسنا، نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی در مراسم تجدید پیمان فرمانده، مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی با امام (ره) گفت: پلیس باید فضایی در جامعه ایجاد کند که‌ وقتی مردم با آنان مواجه می‌شوند، آنان را نه مثل دشمن و نه افرادی بی اعتنا به درد و رنج خود ببینند. وی ادامه داد: رفتار دلسوزانه پلیس با مردم در بسیاری از موارد می‌تواند مشکلات زیادی را از مردم بکاهد. وی با بیان اینکه وظیفه دیگر نیروی انتظامی از دیدگاه امام راحل حفظ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است یادآور شد: باید تشخیص درست داد که امروز حفظ اسلام به چه موضوعاتی بستگی دارد؛ تشخیص غلط در حال حاضر می‌تواند موجب انحراف و فاجعه شود همان‌گونه که امروز شاهد داعشی‌های منحرف از اسلام هستیم. وی با بیان اینکه پیشانی پینه بسته و ظاهر متدین افراد نمی‌تواند دلیلی بر عملکرد درست آنان در حفظ اسلام و نظام اسلامی باشد، افزود: امام خمینی(ره) بیشترین خون دل‌ها را از متحجران و مقدس مآب‌ها خورده است. از این رو نیروهای انتظامی کشور در این دنیای دروغ، ریا و اجحاف باید با بالا بردن بصیرت خویش و استفاده از منویات رهبر انقلاب بسیار مراقب و مواظب تشخیص خود و نظام اسلامی باشند. یادگار امام عمل به قانون، رعایت حریم خصوصی افراد و رفتار اسلامی با مردم را از دیگر تأکیدات امام خمینی(ره) برای نیروهای انتظامی دانست و گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی باید در جهت احقاق حقوق مردم باشد چرا که انقلاب اسلامی ایران برای احقاق حقوق مردم بوده است. وی در پایان با اشاره به حمله  تروریست‌های داعشی به حرم امام راحل از نیروی انتظامی به دلیل حضور بموقع، با صلابت، و وقت شناسانه و دقت بالا در برخورد با تروریست‌های مهاجم حرم در خردادماه سال جاری تشکر کرد.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.