سیب آذربایجان غربی امسال به پاکستان صادر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال صادرات و حمل‌ونقل سیب آذربایجان غربی به کشورهای مقصد و پاکستان انجام می‌شود.

کد خبر : 29257
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 6:48

به گزارس پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،اسمعیل کریم زاده بابیان اینکه هم اکنون زمینه صدور محصولات کشاورزی استان به بازارهای خارجی فراهم شده است افزود: کشور پاکستان امسال یکی از بازارهای خوب مصرف برای محصولات استان با ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی این استان طی سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال ۱۳۹۲ رشد دو برابری داشته است گفت: تولید محصولات کشاورزی کشور ۲۱ میلیون تن افزایش داشته که از این میزان سه میلیون تن مربوط به این استان است.

کریم زاده با بیان اینکه سال زراعی گذشته ۶.۳ میلیون تن محصول در استان تولید شد، افزود: این میزان افزایش تولید، بدون افزایش سطح کشاورزی اتفاق افتاده و بیانگر افزایش بهره وری در مصرف منابع است.

وی با بیان اینکه دولت خود را موظف به مشارکت با مردم در راستای ارتقای بهره وری می‌داند اظهارداشت: به طور مثال ارتقای بهره وری آب در اراضی و باغ‌های روستای مبارک آباد ارومیه از ۳۵ به ۹۰ درصد دستاورد مطلوبی است.

کریم زاده اضافه کرد: در راستای افزایش راندمان آبیاری در اراضی و باغ‌های ارومیه دولت حاضر به مشارکت شده و ۸۰ درصد از هزینه‌های این اقدام را متقبل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بر اساس سیاست‌های دولت دوازدهم که منطبق با سیاست‌های برنامه ششم توسعه است، هشت درصد رشد اقتصادی تا پایان برنامه ششم پیش بینی شده که نیازمند سرمایه گذاری است.

کریم زاده بیان کرد: بر همین اساس در مجلس شورای اسلامی جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی پیش بینی شده که سهم آذربایجان غربی ۶۶۰ میلیون دلار است و برای تحقق آن تلاش می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سهم اصلی رشد اقتصادی بدون سرمایه گذاری جدی مربوط به بخش بهره وری است که حدود سه درصد آن باید از طریق افزایش بهره وری حاصل شود و بخش کشاورزی بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب می‌تواند منجر به احیای دریاچه ارومیه شود، گفت: رشد اقتصادی مهمترین هدفی است که در افزایش بهره وری دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال همزمان با گرامیداشت هفته دولت، ۱۶۷ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر۲۳۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.


telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.