سیا درباره نجات هیتلر تحقیقاتی انجام داده است

سازمان سیا درباره نجات یافتن هیلتر از جنگ جهانی دوم و نقل مکان او به کلمبیا تحقیقاتی انجام داده است.

کد خبر : 41702
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1396 - 13:06

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، یگاه اینترنتی نیوزویک نوشت طبق اسناد سیا که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده است ظاهرا آدولف هیتلر در جنگ جهانی دوم زنده بوده و در سال ۱۹۵۴ چند ماه در کلمبیا زندگی کرده است. این اسناد که بخشی از اسناد منتشر شده مربوط به ترور جان اف کندی است حاوی جزئیاتی از زبان خبرچین است که به افسر سیا با نام مستعار سیملودی ۳، (Cimelody-3) گفته است هیتلر زنده است. این خبرچین که دوست افسر سیا هم بود، گفته است فیلیپ سیتروئن، افسر سابق اس اس آلمان، ظاهرا با هیتلر در شهر تونخا Tunja در کلمبیا در تماس بوده است. طبق این اسناد سیتروئین گفته است آلمانی های ساکن آن شهر او را رهبر خطاب می کنند و به او سلام نظامی می دهند.

 

این اسناد همچنین حاوی عکسی از آدولف شریتلمایر، است که شاید آدولف هیتلر باشد که نام خانوادگی خود را تغییر داده است. این عکس نشان می دهد سیتروئن کنارشخصی که مدعی می شود هیتلر است، نشسته است. براساس گفته متحدین وتقریبا تمام تاریخ نگاران هیتلر در پناهگاهی در برلین در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵ (۱۰ اردیبهشت ۱۳۲۴) خودکشی کرده است. اما این سند سازمان سیا جرقه این فرضیه را می زند که آیا هیتلر بعد از جنگ توانسته به آمریکای جنوبی فرار کند؟ طبق این اسناد سیتروئن گفته است هیتلر حدودا در ژانویه سال ۱۹۵۵(دی ماه ۱۳۳۳) کلمبیا را به مقصد آرژانتین ترک کرده است.

 

یادداشت های سیا مشخص می کند آژانس به صحت گزارش ها شک داشت، اما باید آن ها را جدی می گرفت. درصفحه دیگری از گزارش سیا که تاریخ آن ۳ اکتبر ۱۹۵۵ (۱۰ مهر ۱۳۳۴) است آمده است: نه سیملودی ۳ و نه این مرکز فرماندهی سیا در جایگاه ارائه ارزیابی اطلاعاتی در این مورد نیستند و این پرونده جهت بهره برداری احتمالی ارجاع می گردد.

 

ابل باستی (Abel Basti) نویسنده آرژانتینی در کتابی، سفر احتمالی هیتلر به آمریکای جنوبی و اقامت چند ماهه او در کلمبیا را بازسازی کرد اما بر اساس برخی گزارش ها این کتاب به علت نداشتن شواهد کافی از سوی مورخین رد شد. درمورد سرنوشت هیتلر حدس و گمان های فراوانی وجود دارد. بر اساس گزارش سی ان ان در سال ۲۰۰۹، ماموران امنیتی کا.گ.ب شوروی در سال ۱۹۷۰به دستور یوری آندروپوف رهبر وقت شوروی سابق بقایای هیتلر را سوزاندند و آن را به رودی در آلمان ریختند.

 

طبق این گزارش اجساد هیتلر و اوا براون دوست او و خانواده گوبلز توسط ارتش شوروی در مه سال ۱۹۴۵ (اردیبشهت ۱۳۲۴) کشف شدند. اما چنین گزارشی شبهه های بیشتری به وجود آورد. نیک بلاتونی (Nick Bellantoni) از دانشگاه کنتیکت در سال ۲۰۰۹ تکه ای از اسکلت جمجمه ای را که روسیه ادعا می کرد متعلق به هیتلر است مورد بررسی قرار داد، اما این دانشمند تایید کرد که این اسکلت جمجمه، متعلق به یک زن حدود ۲۰ تا ۴۰ ساله است. تاریخ نگاران معتقدند که هیتلر در روزهای آخر جنگ که ارتش شوروی به برلین هجوم آورده بود با شلیک گلوله و خوردن سم سیانید، خودکشی کرده است.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.