سومین طلای ایران با شلیک ساره جوانمردی

«ساره جوانمردی» در دومین روز از بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸، سومین نشان زرین کاروان ورزشی ایران را در رشته تیراندازی تصاحب کرد.

کد خبر : 86941
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1397 - 6:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، «ساره جوانمردی» و «سمیرا ارم» دو بانوی تیرانداز ایران در دومین روز بازی ها و در فینال ۵۰ متر ایستاده، در کنار نمایندگانی از ژاپن، کره جنوبی، چین، هند و ازبکستان روی خط آتش ایستادند.
در این رقابت نفس گیر که «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان نیز تماشاگر آن بود، جوانمردی توانست با عبور از همه رقبای بر سکوی نخست قرار گیرد.
بانوی تیرانداز معلول ایران در رقابت های اخیر قهرمانی جهان با کسب نشان طلا، به نخستین سمهیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یافته بود. جوانمردی دارنده ۲ نشان طلای پارالمپیک ریو و مدال برنز لندن است.
بانوی ورزشکار شیرازی که پیش از این، برای نخستین بار نام خود را، با تصاحب ۲ نشان طلای پارالمپیک ریو در تاریخ ورزش ایران جاودانه کرده بود، در ریو در رقابت با مردان رکورد فینال این بازی ها در رشته تپانچه خفیف ۵۰ متر را نیز ارتقا داد و برگ زرین دیگری بر افتخارات حرفه ای و قهرمانی خود افزود.
در این ماده ۲ ورزشکار از هند، صاحب گردن آویز نقره و برنز شدند و ارم که نخستین حضور خود را در این رویداد تجربه می کند ششم شد.
کاروان ورزشی ایران تا کنون در بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۳ طلا، یک نقره و ۲ برنز کسب کرده است.
ساره جوانمردی، مجید اردشیر فلاح، سمیرا ارم، زهرا غلام زاده پستکی، معصومه خدابخشی، رقیه شجاعی و عالیه محمودی کرد خیلی تیراندازان اعزامی به این رویداد هستند.
سومین دوره بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ در روزهای ۱۴ تا ۲۱ مهر با حضور ۲ هزار ۸۸۰ ورزشکار از ۴۱ کشور در ۱۸ رشته ورزشی به میزبانی جاکارتا برگزار می شود.
در این بازی ها ۶٨۵ مدال توزیع می شود که از این تعداد ٣٠٠ نشان برای زنان، ٣۴٣ مدال برای مردان و ۴١ گردن آویز در میکس و تیمی است.
ایران با ۲۰۹ ورزشکار و در ۱۳ رشته ورزشی راهی سومین دوره بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شده است.

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.