سوئد حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد

دادگاه سوئد که از آبان‌ماه ۱۳۹۸ و تحت تأثیر القائات گروهک تروریستی منافقین، حمید نوری را بازداشت و بعد محاکمه کرد، بالاترین مجازات قانون قضائی این کشور را علیه حمید نوری اعمال و او را به حبس ابد محکوم کرد.

کد خبر : 140184
تاریخ انتشار : جمعه 24 تیر 1401 - 0:07

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۳ تیرماه، دادگاه سوئد اعلام کرد که حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرده است. حبس ابد در قانون قضائی سوئد، بالاترین حکم ممکن است. این حکم در نشست خبری قضات دادگاه اعلام شد و علاوه بر اعلام این حکم، اتهامات بی‌پایه و اساس به روند دادگاه تروریست‌های منافق به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده شد.

حمید نوری که به گفته ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و نیز خانواده وی در جریان بازداشت (از ۱۸ آبان ۱۳۹۸) و محاکمه از حقوق اولیه بر اساس قوانین قضائی سوئد و نیز کنوانسیون‌های بین‌المللی محروم بود، بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده است و حتی از حق انتخاب وکیل و نیز دسترسی به وکیل تسخیری که توسط دستگاه قضائی سوئد تعیین شد هم محروم بود.

ملاقات حضوری و حتی ارتباط تلفنی با اعضای خانواده، حق قانونی دیگر حمید نوری بود که در این مدت از سوی سیستم قضائی سوئد نادیده گرفته شده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بارها نادیده گرفتن حقوق حمید نوری از سوئد، بازداشت غیرقانونی و انجام محاکمه بر اساس شهادت واهی تروریست‌های عضو گروهک منافقین را مورد انتقاد قرار داده و خواستار آزادی این شهروند ایرانی بودند که به گفته مرکز رسانه قوه قضائیه در دهه ۶۰ کارمند ساده قوه قضائیه بود که از سال ۱۳۷۰ خود را بازنشسته کرد و از آن زمان تا کنون به شغل آزاد مشغول بوده است.

حمید نوری بارها در دادگاه سوئد اعلام کرد که در اعدام‌های منافقین در دهه ۶۰ که اساس اتهامات به او محسوب می‌شد نقشی نداشته است.

وکلای حمید نوری که از سوی دادگاه محدودیت‌هایی برای ملاقات با نوری دارند، می‌توانند به این حکم اعتراض کنند.

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.