سه تریلیون دلاری شدن بازار رمزارزها برای نخستین بار

برای ساعاتی مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتالی از سه تریلیون دلار گذشت.

کد خبر : 134052
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 10:21

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، در معاملات روز دوشنبه بازارهای مالی آمریکا ارزش بازار ارزهای دیجیتالی برای ساعاتی به بالای سه تریلیون دلار رسید که این رقم رکورد تاریخی جدیدی برای رمزارزها محسوب می شود. در ساعت ۱۲ و پنج دقیقه به وقت شرقی، مجموع ارزش بازار رمزارزها به سه تریلیون و ۳۰ میلیارد دلار رسید. البته کمی بعد این رقم کاهش پیدا کرد و مجددا به زیر سه تریلیون دلار بازگشت.

در هفته های اخیر بازار رمزارزها به لطف اخبار مثبتی که از طرف آمریکا منتشر می شود صعودهای متوالی را تجربه کرده و از روزهای بدی که تحت تاثیر ممنوعیت کامل اعمالی دولت چین در این کشور قرار گرفته بود خارج شده است. همزمان با رالی جدید قیمتی رمزارزها، قیمت هر واحد بیتکوین با عبور از ۶۶ هزار دلار به ۶ هزار و ۲۵۰ دلار نیز رسید اما قیمت بیتکوین اکنون در نزدیکی کانال ۶۰ هزار دلاری قرار گرفته است. بیتکوین با ارزش بازاری معادل ۱.۳ تریلیون دلار با ارزش ترین رمزارز در بین تمام رمزارزها محسوب می شود. این رمزارز روز بیستم اکتبر با ثبت رقم ۶۷ هزار دلار رکورد تاریخی قیمتی خود را ثبت کرده بود اما انتظار می رود این رکورد به زودی شکسته شود.

اتریوم دومین رمزارز برتر بازار نیز که با ثبت رقم ۴۷۹۶ دلار به رکورد تازه ای دست پیدا کرد اکنون ارزش بازاری معادل ۵۶۶ میلیارد دلار دارد. در مجموع حدود ۴۲ درصد کل ارزش بازار رمزارزها در اختیار بیتکوین و حدود ۱۹ درصد نیز در اختیار اتریوم است.

شماری از کارشناسان بازار به سرمایه گذاران هشدار داده اند که از انجام معاملات هیجانی پرهیز کرده و انتظار تداوم روند صعودی فعلی برای کوتاه مدت را نداشته باشند. به عقیده این افراد اصلاح بازار ممکن است طی روزهای آینده به وقوع بپیوندد.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.