سقوط استقلال به دسته پایین‌تر؛ شایعه یا واقعیت؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از خطر سقوط استقلال به دسته پایین‌تر خبر داد اما این خطر تا چه حد می‌تواند آبی‌پوشان را تهدید کند؟

کد خبر : 391777
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 10:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، حدود پنج ماه پیش نتیجه رای پرونده محکومیت استراماچونی در دیوان حکمیت ورزش (CAS) مشخص شد و تغییری در رقم محکومیت باشگاه استقلال صورت نگرفت و ضمن پرداختی‌های دیرکرد، باشگاه استقلال حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو به این مربی ایتالیایی محکوم شد.

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی دیشب (دوشنبه) در گفت‌وگویی تلویزیونی دوباره از خطر جدی پرونده استراماچونی برای استقلال صحبت کرد. او در صحبت‌هایش عنوان کرد که مدیران استقلال، وعده و وعیدهای فراوانی برای پرداخت مطالب این مربی ایتالیایی داده‌اند اما همه آن‌ها پول مربوط به استراماچونی را صرف مسائل دیگر کرده‌اند. در نهایت رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد که باشگاه استقلال تا تاریخ ۱۰ فروردین مهلت دارد مطالبات استراماچونی را پرداخت کند، در غیر این صورت با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر مواجه می‌شود.

آخرین مهلت استقلال در پرونده استراماچونی؟

تصمیمات کمیته انضباطی فیفا در چنین پرونده‌هایی باتوجه به ماده ۲۱ کد انضباطی سال ۲۰۲۳ فیفا اتخاذ می‌شود. براساس این ماده قانونی، فیفا در صورتی که اشخاص، باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها نتوانند در موعد مقرر احکام فیفا یا CAS را اجرایی کنند، ابتدا مهلتی ۳۰ روزه به آن‌ها می‌دهد اما در مراحل بعدی جرائم به صورت پلکانی افزایش می‌یابد. با این اوصاف استقلال پس از پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی در تاریخ ۱۰ فروردین، دوباره فرصتی تا ۹ اردیبهشت پیدا خواهد کرد.

سقوط استقلال به دسته پایین‌تر؟

قوانین انضباطی فیفا در مورد باشگاه‌ها می‌گوید، در صورتی که باشگاهی نتواند حکم فیفا یا CAS را در آخرین مهلت عملی کند، پنجره نقل و انتقالاتی‌اش تا زمانی که پرداخت به صورت کامل انجام شود، بسته خواهد ماند اما این پایان کار نیست. در توضیحات ماده ۲۱ انضباطی فیفا آمده است که در صورتی که تخلف تکرار شود یا حکم پرونده سنگین باشد، کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر به علاوه محرومیت از نقل و انتقالات برای باشگاه متخلف در نظر گرفته خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که محرومیت از جذب بازیکن در این مرحله برای بیشتر از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی است.

در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که باتوجه به پرونده‌های مختلف استقلال در سال‌های اخیر، خطر کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر برای این باشگاه بسیار جدی است و مدیران باشگاه استقلال باید تا زمان مقرر نسبت به پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی اقدام کنند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.