سرنوشت نامعلوم کودک گمشده مشکین شهری / پایان دو هفته اسارت دختر ۵ ساله

پس از ۹ ماه از ناپدید شدن کودک ۴ ساله مشکین شهری، کارآگاهان دو نفر را به اتهام آدم‌ربایی دستگیر کردند.

کد خبر : 62555
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 - 10:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، ۱۳ فروردین پسر بچه ۴ ساله‌ای در خلخال ناپدید شد و در حالی که هیچ کس از سرنوشت او اطلاعی نداشت تحقیقات حتی با فرضیه غرق شدن او در رودخانه هروچای پیگیری شد اما به بن‌بست رسید. با توجه به اینکه غرق شدن ۱۰۰ درصدی کودک در این رودخانه به اثبات نرسید، پرونده به دادسرای مرکزی استان اردبیل انتقال یافت و در جلسات متعدد توسط کارآگاهان اداره آگاهی ابعاد این امر مورد بررسی قرار گرفت.

 

عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: مظنونان به ربودن کودک چهار ساله مشکین‌شهری که ۹ ماه پیش در خلخال ناپدید شده بود، دستگیر شدند و اقدام‌های لازم برای بازجویی و جمع‌آوری اطلاعات از مظنونان در حال انجام است. با توجه به اینکه پس از پیگیری‌های انجام شده جسدی از این کودک پیدا نشده است و غرق‌شدگی این کودک به صورت صددرصدی برای ما تأیید نشده تحقیقات برای یافتن او همچنان ادامه یافت. پرونده با توجه به اهمیت موضوع به مرکز استان ارجاع داده شد و رسیدگی‌ها در این زمینه بار دیگر در جلسه‌ای با حضور دادستان، پلیس آگاهی استان و کارآگاهان مجرب انجام شد و موضوع  مورد پیگیری قرار گرفت. با توجه به اینکه فرضیه ربودن کودک نیز مطرح بود شواهد و مدارک تجزیه و تحلیل شد و چند نفر به‌عنوان مظنونان پرونده شناسایی و دستگیر شدند. این پرونده در مرحله تحقیق است و روند پیشرفت اطلاع‌رسانی می‌شود.

 


پایان دو هفته اسارت دختر ۵ ساله

گروه حوادث/ دختر ۵ ساله زاهدانی که بر سر اختلاف‌های مالی پدرش ربوده شده بود پس از دو هفته به آغوش خانواده‌اش بازگشت. در اطلاعیه پلیس آگاهی زاهدان-استان سیستان و بلوچستان آمده است: این دختر پنج ساله در شهرک جهاد این شهرستان در تاریخ هفتم بهمن به علت اختلافات مالی پدرش توسط آدم ربایان ربوده شده بود. در حالی که تحقیقات برای ردگیری آدم ربایان و نجات دخترک آغاز شده بود، پس از دو هفته آنها، دختر خردسال را در یکی از خیابان‌های شهر رها کردند. تلاش برای دستگیری     آدم ربایان ادامه دارد.

 

مصدومیت ۵ کارگر در ریزش دیوار

گروه حوادث/ ریزش دیوار خانه نیمه کاره در یکی از روستاهای ساری ۵ کارگر را زیر آوار گرفتار کرد. این حادثه حوالی ظهر دیروز در روستای «بندارخیل» واقع در کمربندی غربی ساری اتفاق افتاد. ذکریا اشکپور، سخنگوی اورژانس مازندران گفت: مجروحان این حادثه با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. بررسی‌های مقدماتی نشان داد کارگران در طبقات پایینی این ساختمان سه طبقه مشغول کار بودند که آوار شدن دیوار طبقات بالا سبب زخمی شدن آنان شد. مجروحان بین ۳۰ تا ۶۵ سال سن داشتند که از ناحیه سر و دست دچار مصدومیت شده‌اند.

اخطار به اخلالگران چهارشنبه سوری

گروه حوادث/ دستگیرشدگان چهارشنبه پایان سال تا فروردین سال آینده مجوز آزادی ندارند.سرهنگ محمد علی صفایی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی البرز گفت: در اجرای برنامه‌های مخصوص پیرامون چهارشنبه آخر سال مأموران کنترل صنف‌هایی را که احتمال دارد اقدام به فروش مواد پیش ساز برای ساخت نارنجک و ترقه کنند در دستور کار خود داشته و تاکنون اقدام‌های قابل توجهی در این مورد انجام گرفته است. میزان کشفیات مواد محترقه تاکنون ۸۰ هزار عدد بوده است و باید اعلام کنم افرادی که در چهارشنبه پایان سال اقدام به شرارت کنند و تخریب‌هایی را برای ایجاد اختلال در امنیت مردم انجام دهند تا پایان فروردین ماه سال آینده میهمان نیروی انتظامی خواهند بود.

 

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی البرز با اشاره به دستگیری اعضای باند اراذل‌ و اوباش در شهرستان کرج افزود: به این گونه افراد هم هشدار داده‌ شده و در این راستا در تعامل خوبی با دادستانی استان هستیم. اراذل‌ واوباش به این نتیجه رسیدند که کرج و استان البرز محل جولان اوباشگری نیست و در خصوص امنیت مردم با کسی تعارف نخواهیم داشت.اعضای یک باند دستگیر شده چهار مرد و دو زن بوده‌اند که اقدام به خفت گیری، شرخری و زورگیری می‌کردند.

جاعلان ویزای عراق پای میز محاکمه

گروه حوادث/ باند یازده نفره‌ای که در پوشش کارمند آژانس مسافرتی اقدام به جعل پنج هزار ویزای تقلبی زائران عراق کرده بودند صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

 

رسیدگی به این پرونده از سال گذشته پس از دستگیری رئیس این باند فاش شد. این مرد در بازجویی به جعل پنج هزار ویزای مسافران به عراق اعتراف کرد و سپس ده متهم دیگر که در آژانس جداگانه‌ای با گرفتن ۴۰دلار از زائران اقدام به صدور ویزای تقلبی می‌کردند توسط پلیس اطلاعات دستگیر شدند و مأموران پس از بررسی مخفیگاه متهمان، دو هزار مدرک جعلی هم در حافظه سیستم‌های رایانه‌ای آنها کشف کردند.

 

صبح دیروز اعضای این باند در شعبه هشتم دادگاه کیفری به ریاست قاضی توکلی تحت محاکمه قرار گرفتند و متهم ردیف اول (رئیس کاروان) در دفاعیاتش گفت: من فقط ویزای مسافران را از طریق سفارت می‌گرفتم و در جعل هیچ دخالتی نداشته‌ام و حتی سوادش را هم ندارم. پنج کلاس بیشتر درس نخوانده‌ام. تحت فشار بازجویی اعتراف کردم. سپس متهم دیگر پرونده هم با اظهار بی‌اطلاعی از جعل ویزا گفت: من ویزاهای انفرادی را پیگیری می‌کردم وتاکنون حتی یک شاکی هم نداشتم. سپس سایر متهمان به دفاع از خود پرداختند و در پایان محاکمه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند. جاعلان ویزای عراق پای میز محاکمه
گروه حوادث/ باند یازده نفره‌ای که در پوشش کارمند آژانس مسافرتی اقدام به جعل پنج هزار ویزای تقلبی زائران عراق کرده بودند صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

 

رسیدگی به این پرونده از سال گذشته پس از دستگیری رئیس این باند فاش شد. این مرد در بازجویی به جعل پنج هزار ویزای مسافران به عراق اعتراف کرد و سپس ده متهم دیگر که در آژانس جداگانه‌ای با گرفتن ۴۰دلار از زائران اقدام به صدور ویزای تقلبی می‌کردند توسط پلیس اطلاعات دستگیر شدند و مأموران پس از بررسی مخفیگاه متهمان، دو هزار مدرک جعلی هم در حافظه سیستم‌های رایانه‌ای آنها کشف کردند.
صبح دیروز اعضای این باند در شعبه هشتم دادگاه کیفری به ریاست قاضی توکلی تحت محاکمه قرار گرفتند و متهم ردیف اول (رئیس کاروان) در دفاعیاتش گفت: من فقط ویزای مسافران را از طریق سفارت می‌گرفتم و در جعل هیچ دخالتی نداشته‌ام و حتی سوادش را هم ندارم. پنج کلاس بیشتر درس نخوانده‌ام. تحت فشار بازجویی اعتراف کردم. سپس متهم دیگر پرونده هم با اظهار بی‌اطلاعی از جعل ویزا گفت: من ویزاهای انفرادی را پیگیری می‌کردم وتاکنون حتی یک شاکی هم نداشتم. سپس سایر متهمان به دفاع از خود پرداختند و در پایان محاکمه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.