«سرزمین رودخانه‌های بی‌نام» نوشته‌ پی‌یر پلو

«سرزمین رودخانه‌های بی‌نام» نوشته‌ پی‌یر پلو با ترجمه‌ ابوالقاسم سبطی بار دیگر وارد بازار کتاب شد.

کد خبر : 65176
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 13:06

 

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین”   به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، این داستان تخیلی مربوط به سرنوشت انسان‌ها در آینده است. مانود یکی از آن انسان‌هاست که تنها و سرگردان در سرزمینی یخ‌زده زندگی می‌کند. او نمی‌داند که این نوع زندگی و این بی سر و سامانی از چه زمانی به او تحمیل شده است. او در سال ٢٣٣٧ میلادی زندگی می‌کند، ‌اما می‌داند که مدت‌ها پیش از آن، دهکده‌های آن‌ها، نه از ترس حمله گرگ‌ها، ‌ بلکه از وحشت هجوم شکارچیان انسان، خالی شده است.

 

 

سرزمین رودخانه‌های بی‌نام

 

 

 

 

در بخشی از کتاب «سرزمین رودخانه‌های بی‌نام» می‌خوانیم: «پدرِ مانود را لیوگو می‌نامیدند. یک سال که از وقت مهاجرت پرندگان گذشته بود و هنوز عده‌ی زیادی از آن‌ها نرفته بودند، لیوگو که شکارچی کارکشته‌ای بود، درختان لخت و پرندگان را به دقت نگاه کرده بود، آن وقت، پنجه‌ی قوی خود را روی شانه‌ی مانود گذاشته بود و با لبخند گفته بود: این نشانه خوبی است مانود، نشانه‌ یک واقعیت است. پرندگان ما را دوست دارند و از این به بعد پیش ما می‌مانند. آن‌ها دوستان ما هستند، آن‌ها مردان آزاد را انتخاب می‌کنند.»

این اثر نخستین بار سال ۱۳۶۹ – آن‌زمان – با قیمت ۳۵۰ ریال و با شمارگان ۴۰هزار نسخه منتشر و هم‌اینک با ویرایش جدید و با شمارگان ۷هزار نسخه بازنشر شده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را اکنون به قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان راهی بازار کتاب کرده اثری که مناسب گروه سنی «د» (۱۲ تا ۱۴ سال) است.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.