سران ۶ کشور عرب در اجلاس الجزایر شرکت نمی کنند

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع خود گزارش داد که سران شش کشور عرب از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در اجلاس سران عرب در الجزایر شرکت نمی کنند.

کد خبر : 142975
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 10:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع نزدیک به کمیته آماده سازی اجلاس سران عرب نوشت: سران پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله “سلمان بن عبدالعزیز” پادشاه عربستان در اجلاس سران عرب در الجزائر شرکت نخواهند کرد.

این درحالی است که “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی نیز به دلیل آنچه شرایط پزشکی عنوان شده، در این اجلاس به نمایندگی از شاه سعودی شرکت نخواهد داشت.

این منابع نزدیک به کمیته آماده سازی اجلاس سران تصریح کردند: سران شش کشور عرب از جمله سران پنج کشور عضو شورای همکاری به مقامات الجزائری اطلاع دادند که در آن شرکت نمی کنند.

به گفته این منابع، نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در این اجلاس شرکت نمی کند و به جای او، مشعل الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت در آن شرکت خواهد کرد. همچنین محمد بن راشد نائب رئیس امارات به جای محمد بن زاید رئیس امارات در اجلاس سران عرب در الجزایر شرکت خواهد کرد.

برپایه این گزارش، به احتمال زیاد وزیران امور خارجه عمان و بحرین نیز به نمایندگی از سلطان عمان و شاه بحرین در این اجلاس شرکت کنند و میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز به دلیل برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید در آن شرکت نخواهد داشت.

الجزایر همچنین از شمار دیگری از مهمانان از جمله آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است. قرار است در اجلاس سران عرب که روزهای یکم و دوم ماه نوامبر آینده (شش روز دیگر) برگزار شود، بحران های جهان عرب و مسائل امنیت غذایی و انرژی در سایه بحران اوکراین بررسی شود.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.