سخن گفتن امام حسین (ع) با دشمن برای هدایت بود نه مذاکره

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی ازمهم ترین درس های عاشورا دشمن شناسی است و باید توجه داشت سخن گفتن امام حسین (ع) با دشمن برای هدایت بوده است.

کد خبر : 35580
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1396 - 16:40

 

به گزارش پایگاه خبری”ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در مراسم خطبه خوانی شب عاشورا که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد: عاشورا نقطه عطفی در تاریخ ذات انسان است و اگر این واقعه نبود از دین چیزی باقی نمی ماند. بعثت با غدیر کامل شد و این دو بدون عاشورا و وجود حضرت مهدی (عج) معنایی ندارد.

وی افزود: آنچه برای سیر و سلوک یک انسان لازم است در عاشورا بوده و آنچه می تواند نظام دینی را به قله ها برساند در این واقعه نقش بسته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز سخن از حقوق بشر گوش دنیا را کر کرده اما عاشورا جلوه خداخواهی در گرو دگر خواهی است و امام حسین (ع) حتی به فکر لشگریان یزید بودند تا هدایت شوند.

رئیسی خاطرنشان کرد: توجه به مردم و محرومان در زندگی ائمه(ع) موج می زند و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نکردند و همزمان با ظلم و ستم مبارزه کردند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام حسین (ع) هرجا لب به سخن می گشودند برای هدایت بود نه مذاکره با دشمن که این اقدام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: عاشورا تابلوی صبر است و درس دشمن شناسی را به همه ما می آموزد و پیام عاشورا برای احیای دین خدا و دمیدن خون تازه در رگ های جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خداوند را شاکریم که انقلاب اسلامی با آموزه های عاشورا شکل گرفته و خون شهدای ما هرروز در جامعه شور و شعفی جدید ایجاد می کند که نمونه آن شهید حججی است.

رئیسی تاکید کرد: از خداوند می خواهیم در عاشورای حسینی که همه عالم عزادار حسین (ع) است به ما توفیق خدمت به زائران را ارائه کند.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.