سخنگوی شورای شهر: انتخاب شهردار به تعویق افتاد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به بررسی استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی فرایند انتخاب شهردار چند روز به تعویق افتاد.

کد خبر : 88673
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 - 7:37

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین،علی اعطا در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز در خصوص فرایند انتخاب شهردار اظهار داشت: بنا برنامه زمانبندی که اعلام شده بود ۱۲ آبان باید ۵ نفر از گزینه‌های نهایی شهرداری تهران مشخص و برنامه خود را ارائه می‌دادند.

وی افزود: در جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که ۲، ۳ روز فرایند انتخاب شهردار را به تعویق بیندازیم تا استفساریه مستثنی شدن شهرداران کلانشهرها از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شود و پس از آن تصمیم‌گیری کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: نهایتاً در جلسه هم‌اندیشی امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که این پیشنهاد را بپذیریم و فرایند انتخاب شهردار به تعویق بیفتد.

وی گفت: نهایتاً امروز رأی‌گیری در خصوص انتخاب ۵ گزینه نهایی شهرداری تهران اتفاق نیفتاد و اگر استفساریه در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی رأی بیاورد شهردار مستثنی می‌شود و کلاً فرایند انتخاب شهردار متوقف خواهد شد.

اعطا گفت: اگر مهلت قانونی به اتمام رسید طبیعتاً سرپرست انتخاب می‌کنیم تا پس از آن شهردار را انتخاب کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی استفساریه مستثنی شدن شهرداران رأی نیاورد روز سه‌شنبه ۱۵ آبان در جلسه علنی شورای شهر تهران رأی‌گیری خواهد شد و ۵ نفر انتخاب می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شهردار در خصوص به تعویق افتادن فرایند انتخاب شهردار جدید با اعضای شورا تماس گرفته است، گفت: این طور نبوده است بلکه تعویق فرایند انتخاب شهردار به پیشنهاد چند تن از اعضای شورای شهر تهران بوده است و با شهردار نیز هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

اعطا درباره انتشار لیستی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبنی بر بازنشسته بودن چند تن از گزینه‌های پیشنهادی شهرداری تهران، گفت: این نامه در چند روزی که تعطیل بوده است منتشر شده و با توجه به اینکه اطلاعات بعضی از افراد به سازمان مربوطه ارسال نشده بود بنابراین سازمان امور استخدامی اسامی که مدارکشان کامل بوده است بررسی کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.