سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک

سرمایه گذاری های بلند مدت در بخش تحقیق و توسعه شرکت، تجهیزات به روز و مدرن از نظر تکنولوژیک و خطوط تولید در حال رشد، منتج به ارتقا قابلیت های کمپانی در راستای تولید تپانچه و انواع تفنگ های با کیفیت برای بیش از ۷۸ کشور مختلف شده است.

کد خبر : 35818
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 - 9:22

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، سارسیلماز که در صنعت طراحی و ساخت تسلیحات نظامی حضوری فعال دارد، از جمله تولید کنندگان اسلحه در کشور ترکیه به شمار می رود. این کمپانی نخستین بار در سال ۱۸۸۰، زمانی که ترکیه هنوز جزئی از امپراتوری عثمانی محسوب می شد، آغاز به کار کرد. جالب است بدانید که سارسیلماز امروزه به عنوان بزرگ ترین تولید کننده تسلیحات نظامی کوچک در خاک ترکیه شناخته می شود. شرکت مذکور به ساخت انواع سلاح های مختلف برای نیروهای پلیس ترکیه و همچنین ارتش این کشور می پردازد. علاوه بر این، سابقه صادرات تسلیحات به بیش از ۶۶ کشور در سراسر جهان و فروش در بازار های نظامی نیز در کارنامه کاری سارسیلماز به چشم می خورد. سلاح های ساخت این کمپانی توسط شرکت E.A.A. به آمریکا وارد می شوند. لازم به ذکر است که کمپانی سارسیلماز با هدف تبدیل به یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید اسلحه در دنیا متولد شد و توانست به موفقیت مطلوبی در حیطه ساخت اسلحه های کوچک نیز دست یابد.

سرمایه گذاری های بلند مدت در بخش تحقیق و توسعه شرکت، تجهیزات به روز و مدرن از نظر تکنولوژیک و خطوط تولید در حال رشد، منتج به ارتقا قابلیت های کمپانی در راستای تولید تپانچه و انواع تفنگ های با کیفیت برای بیش از ۷۸ کشور مختلف شده است. سارسیلماز تنها شرکت تولید تسلیحات نظامی در ترکیه است که متعلق به بخش خصوصی بوده و برای نیروهای دفاعی و همینطور نیروی پلیس خود به ساخت مدل های متنوع از تسلیحات کوچک می پردازد.

کمپانی سارسیلماز از سال ۲۰۱۳ تاکنون نیز نقش پر رنگی در عرصه حمل و نقل هوایی به دست آورده است. با وجود حضور شرکت های بزرگ و مهم در این صنعت، آینده کمپانی ترکیه ای مذکور هم امیدوار کننده بوده و انتظار می رود ظرف مدت زمان نه چندان زیادی به پیشرفت های چشمگیری نزدیک شود. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چند مورد از محبوب ترین محصولات تولید شده در کمپانی ترک سارسیلماز.

هفت تیر SR-38

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

این سلاح با فریم فولاد ضد زنگ و سه لوله با طول متفاوت تولید شده است. این سه مدل شامل SR-38 با طول لوله ۶ اینچ، ۴ اینچ و ۲.۵ اینچ خواهند بود.

– مدل ۶ اینچی: طول لوله ۱۵۳ میلی متر، طول کلی ۲۹۰ میلی متر، پهنای کلی ۳۵ میلی متر، وزن کلی ۱۳۳۰ گرم و کالیبر ۳۸.

– مدل ۴ اینچی: طول لوله ۱۰۲ میلی متر، طول کلی ۲۴۰ میلی متر، پهنای کلی ۳۵ میلی متر، وزن کلی ۱۱۵۵ گرم و کالیبر ۳۸.

– مدل ۲.۵ اینچی: طول لوله ۶۴ میلی متر، طول کلی ۲۰۳ میلی متر، پهنای کلی ۳۵ میلی متر، وزن کلی ۱۰۲۵ گرم و کالیبر ۳۸.

تپانچه نیمه خودکار CM9 GEN2

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

این سلاح با کالیبر۹×۱۹  میلی متر، از طراحی کاملا ارگونومیک برخوردار بوده و طول لوله آن ۹۷ میلی متر گزارش شده است. طول کلی ۱۸۷ میلی متر، پهنای کلی ۲۸ میلی متر، وزن کلی سلاح ۸۲۰ گرم و ظرفیت خشاب معادل ۱۵ / ۱۷ است.

تپانچه نیمه خودکار K12 SPORT

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

این تپانچه نیز مجهز به فریمی از جنس فولاد ضد زنگ بوده که استحکام مناسبی به آن بخشیده است و کالیبر ۹×۱۹ میلی متری دارد. طول لوله این اسلحه ۱۲۰ میلی متر، طول کلی ۲۱۸ میلی متر، پهنای کلی ۳۵ میلی متر، وزن کلی ۱۱۸۰ گرم و ظرفیت خشاب معادل۱۵ / ۱۷  است.

تپانچه نیمه خودکار P6

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

این مدل که تحت عنوان بیبی سارسیلماز نیز شناخته می شود، ۶.۳۵ میلی متر کالیبر دارد. از جمله دیگر ویژگی های این اسلحه کوچک می توان به طول لوله ۵۴ میلی متر، طول کلی ۱۰۸ میلی متر، پهنای کلی ۲۲ میلی متر، وزن کلی ۲۷۰ گرم و ظرفیت خشاب معادل ۵ / ۷اشاره کرد.

سلاح گرم SP-512 TRAP

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

این مدل با کالیبر ۱۲ GA، لوله ای به طول ۷۶ سانتی متر دارد. خصوصیات دیگر این سلاح شامل طول کلی ۱۲۰ سانتی متر، پهنای کلی ۵ سانتی متر، وزن کلی ۳۷۵۰ گرم و ظرفیت ۲ است.

مسلسل دستی SAR 109C

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

این مورد که از طراحی منحصر به فرد یک مسلسل دستی برخوردار است، ۹×۱۹ میلی متر کالیبر دارد. طول لوله ۲۲۰ میلی متر، طول کلی ۷۴۰ میلی متر، پهنای کلی ۵۲ میلی متر، وزن کلی ۲۲۶۵ گرم و ظرفیت خشاب معادل  ۱۰/۲۰/۳۰ خواهد بود.

مسلسل دستی SAR 109T

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

SAR 109T نیز یکی دیگر از مسلسل های دستی ساخت کمپانی سارسیلماز است که ۹×۱۹میلی متر کالیبر دارد. این سلاح از طول لوله ۲۲۰ میلی متری، مشابه مدل قبلی برخوردار است. سایر مشخصات آن نیز بدین ترتیب خواهد بود: طول کلی ۷۴۰ میلی متر، پهنای کلی ۵۲ میلی متر، وزن کلی ۲۲۶۵ گرم و ظرفیت خشاب معادل ۱۰/۲۰/۳۰

تفنگ تهاجمی  SAR 223C

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

این سلاح به خاطر کارایی، قدرت و وزن پایین خود در بازار های نظامی سراسر دنیا به موفقیت قابل توجهی دست یافته است. مهم ترین ویژگی های آن عبارت اند از: کالیبر ۵.۵۶×۴۵  میلی متر، طول لوله ۳۷۰ میلی متر، طول کلی ۸۵۰ میلی متر، پهنای کلی ۶۵ میلی متر، وزن کلی ۳۱۰۰ گرم و ظرفیت خشاب ۳۰/۲۰

تفنگ تهاجمی SAR 223T

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

این مورد نیز که در مقایسه با سایر رقبای خود سبک وزن تر بوده و از قدرت بالایی برخوردار است، ۵.۵۶×۴۵ میلی متر کالیبر دارد. طول لوله ۳۷۰ میلی متر، طول کلی سلاح ۸۵۰ میلی متر، پهنای کلی ۶۵ میلی متر، وزن کلی ۳۱۰۰ گرم و ظرفیت خشاب ۲۰/۳۰ گزارش شده است.

تفنگ دست کش  M212

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

از جمله مهم ترین ویژگی های این تفنگ می توان به کالیبر ۱۲ GA، طول لوله ۵۱ سانتی متر، طول کلی ۱۰۴ سانتی متر، پهنای کلی ۵ سانتی متر، وزن کلی ۳۰۳۷ گرم و ظرفیت خشاب ۷ اشاره کرد.

تفنگ دست کش M204 ASP

سارسیلماز؛ اسلحه ساز مطرح ترک(+عکس)

این تفنگ نیز که از مکانیسمی مشابه دو مورد قبلی برخوردار است، کالیبر  ۱۲ GA دارد. طول لوله در سه مدل ۴۷، ۵۶ و ۶۱ سانتی متری وجود دارد. طول کلی سلاح هم به ترتیب ۱۰۰، ۱۰۹ و ۱۱۴ سانتی متر خواهد بود. از طرفی وزن کلی این اسلحه بر اساس انواع مختلف آن ۲۷۱۰، ۲۷۷۰ و ۲۷۹۰ گرم است. پهنای کلی سلاح ۵ سانتی متر و ظرفیت خشاب معادل ۷ / ۵ است.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.