ساخت خودروی تاشوی «ترنسفرمر» در ژاپن

ژاپن با الگوبرداری از ربات‌های تبدیل شونده در فیلم «ترنسفرمر» و انیمه‌ها در حال توسعه ماشین‌های برقی تاشو به ارزش ۵۰ هزار پوند است.

کد خبر : 53683
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1396 - 13:07

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،  دانشمندان ژاپنی با الهام از ربات‌های تبدیل شونده، ماشین الکتریکی تاشو می‌سازند. انتظار می‎رود این خودروی مفهومی ۵۲ هزار پوندی به‌زودی تائیدیه عبور و مرور آن در جاده‌ها صادر شود و فروش آن نیز آغاز شود. این خودرو که «زمین یک» نام دارد با الهام از ربات‌های تبدیل شونده، به ویژه شخصیت رباتیک انیمه ژاپنی «موبایل سوت گاندام»، طراحی و ساخته شده است.

طراحی این خودر توسط کانیو اوکاوارا، هنرمند ارشد این انیمه، انجام شده است و استارتاپ «فور لینک سیستم» در توکیو نمونه اولیه این خودرو را توسعه داده است.

شرکت سازنده ادعا می‌کند که سفارش‌های خرید زیادی از ژاپن و کشورهای خارجی گرفته است و یک فرودگاه نیز علاقه‌مند است از این وسیله تاشو برای سرویس هم‌سفری استفاده کند.

پایگاه خبر ججین

در این خودرو از شاسی جمع‌و‌جور استفاده شده است که این امر امکان تا شدن را به این خودروی برقی می‌دهد. این خودرو در حالت تا شده شبیه به یکی از شخصیت‌های رباتی انیمه «موبایل سوت گاندام» می‌شود.

این خودرو با فرمان ماشین معمولی هدایت می‌شود و کاربر می‌تواند شاسی‌ها را اهرمک تغییر دهد. از آنجا که مکانیسمی برای شاسی خودروی تاشو وجود نداشت، شرکت سازنده مجبور بود موتورهای خاص و بقیه اجزای این خودرو به صورت سفارشی بسازند.

هیرومی کینوشیتا، مدیر شرکت فور لینک سیستم، در این باره می‌گوید: «به طور معمول روی بخش‌های کنترلی کار می‌کنیم و ربات‌ها و دستیارهای شخصی طراحی می‌کنیم. قدم بعدی این بود که به سوی دستگاه‌های متحرک برویم».

پایگاه خبر ججین

شرکت فور لینگ سیستم از پنج سال پیش شروع به توسعه اولین خودروی برقی خود کرد و ادعا کرد که این خودرو بهتر از خوروهای تویوتا خواهد بود. این شرکت گفته است به دلیل عدم توانایی در رقابت با دیگر خودروسازان در زمینه عملکرد، هزینه یا قدرت برند، تمرکز مهندسان این شرکت روی طراحی این خودرو خواهد بود.

کمپانی فور لینک با کمک طراح ارشد انیمه موبایل سوت گاندام موفق به توسعه دستگاه ربات مانندی شد که با وجود طراحی عجیب و غریبش مناسب استفاده در جاده‌ها و خیابان‌هاست.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.