زیستن در یک منطقه امن برای ایران، حیاتی است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برای جمهوری اسلامی ایران، زیستن در یک منطقه امن حیاتی است.

کد خبر : 39611
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1396 - 8:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  به نقل از خبرگزاری مهر،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در پیامی تصویری به صورت زنده در همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی اظهار داشت: شاید مهم ترین مشکل ما فهم اشتباه در خصوص مشکلات منطقه است که باعث شده سیاست های غلطی برای حل مشکلات در پیش گرفته شود و این اشتباه ادراک منجر به پیشنهاد و اجرای راهکارهای بسیار نادرستی شده است که این راهکارها امروز شرایط نا مناسبی را در منطقه ما دامن زده است.

وی گفت: اطمینان دارم که این سمینار می تواند برای ادراک درست از مشکلات منطقه و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای ایجاد محیط امن کمک کننده باشد.

ظریف با اشاره به اینکه برای جمهوری اسلامی ایران، مناطق پیرامونی بسیار مهم است، تصریح کرد:جمهوری اسلامی  به دلیل مردمی بودن از امنیت و پیشرفت برخوردار است و امنیت و پیشرفت خود را از درون می‌گیرد و البته تمایل به همکاری منطقه ای و بین المللی هم وجود دارد اما امنیت و پیشرفت برای ایران درون زا است و در عین حال برون گرا هست.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: برای ایران، زیستن در یک منطقه امن حیاتی است و برای همین است که جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ چهل ساله خودش همواره تلاش کرده به گفتگو، همکاری، مقابله و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه کمک کند.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.